شناسه خبر : 12694 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

یکه‌تازی چینی‌ها در بازار خودرو
نوشت: پس از اجرایی شدن برجام، بیشتر مردم انتظار داشتند صنعت خودروسازی با عقد قراردادهای تازه بتواند مرحله جدیدی را در ارائه محصولات باکیفیت و به‌روز در پیش بگیرد، اما از ابتدای سال جاری، شاهد انتشار اطلاعیه‌های فروش محصولات مختلفی از سوی دو خودروساز بزرگ کشورمان بودیم که بیشتر این محصولات جزو خودروهای چینی هستند. نکته جالب درباره برخی از این محصولات این است که دو خودروساز بزرگ کشورمان در بسیاری از این محصولات جدید حتی لوگوی خود را نیز برای محصولات در نظر نگرفته‌اند و خودروهای یادشده را با لوگوی شرکت‌های اصلی چینی به متقاضیان ارائه کرده‌اند!

مسیر بی‌نیازی از واردات گندم
نوشت: واردات گندم که امسال ممنوع شده، در سال گذشته بیش از 55 درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد وزارت جهاد کشاورزی در بهبود تراز تجاری بخش کشاورزی از طریق کنترل واردات و افزایش صادرات موفق بوده است. سال گذشته سه میلیون و 316 هزار و 300 تن انواع گندم خوراکی،‌ دامی و بذری از 29 کشور مختلف به ارزش 885 میلیون و 900 هزار دلار به کشور وارد شده است که از نظر وزنی 4/55 درصد و از نظر ارزشی 6/63 درصد نسبت به سال 1393 کاهش داشته است. البته قیمت هر کیلوگرم گندم هم در سال گذشته 5/18 درصد نسبت به سال 1393 کاهش یافته است.

اولین سود بانکی در ایران چند درصد بود؟
نوشت: اولین بانک در سال 1888 میلادی تحت عنوان بانک شرقی در ایران به راه افتاد. شعب و نمایندگی‌های این بانک در تهران، تبریز، مشهد، رشت، شیراز و بوشهر دایر بود اما اداره اصلی این بانک در میدان توپخانه تهران قرار داشت. این بانک در سال 1888، یعنی 128 سال پیش به سپرده‌هایی با سررسید شش‌ماه چهار درصد و به سپرده‌هایی با سررسید بیش از یک سال شش درصد سود پرداخت می‌کرد. نکته جالب اینجاست که مانده سپرده‌های جاری در این بانک نیز مشمول دریافت سودی 5/2‌درصدی بود؛ این در حالی است که در شرایط کنونی هیچ بانکی به مانده سپرده‌های جاری سودی پرداخت نمی‌کند.

همکاری اقتصادی ـ ورزشی ایران و بریتانیا
نوشت: در روزهایی که فعالان اقتصادی ایران منتظر مذاکره با هیات‌های اقتصادی انگلیسی و افزایش مبادلات با این کشور هستند اعلام شده که اولین همکاری ایران و انگلیس در دوره اجرای برجام در زمینه صنعت اسب رسماً کلید خورده است. طبق اعلام فدراسیون سوارکاری ایران، برای ایجاد اولین آکادمی اسبدوانی در ایران، یادداشت تفاهمی بین این فدراسیون و نمایندگان آکادمی اسبدوانی انگلستان و شرکت ایران توسعه به امضا رسید. در این یادداشت تفاهم مقرر شده است طی دو ماه آینده قرارداد سه‌جانبه‌ای تنظیم و به امضا برسد و اولین آکادمی اسبدوانی ایران زیر نظر آکادمی اسبدوانی انگلستان فعالیتش را آغاز کند.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها