شناسه خبر : 12597 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق ایران، ماراتن شش‌ماهه ورود به اتاق هشتم تمام شد

سمت راست اتاق

انتخابات اتاق بازرگانی ایران بیست‌وچهارم خرداد‌ماه برگزار شد و طی آن هفت عضو هیات رئیسه پارلمان بخش خصوصی انتخاب شدند.

انتخابات اتاق بازرگانی ایران بیست‌وچهارم خرداد‌ماه برگزار شد و طی آن هفت عضو هیات رئیسه پارلمان بخش خصوصی انتخاب شدند. بر اساس انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران قرار شد محسن جلال‌پور، پدرام سلطانی، مسعود خوانساری، محمدرضا انصاری، غلامحسین شافعی، حسین پیرموذن و کیوان کاشفی طی چهار سال آینده سکاندار اتاق بازرگانی ایران باشند. در ابتدا محسن جلال‌پور و محسن مهرعلیزاده برای ریاست اتاق ایران کاندیدا شدند. محسن جلال‌پور رئیس اتاق کرمان و رئیس انجمن پسته است و در دوره هفتم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران هم عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران بود. محسن مهرعلیزاده هم در دوره‌های قبلی تنها در هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی تهران و ایران حضور داشته و تاکنون تجربه عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران را نداشته است. مهرعلیزاده مورد حمایت گروه انتخاباتی تحول‌خواهان بود که در انتخابات هیات نمایندگان اتاق تهران نتوانسته بودند اکثریت آرا را به دست آورند. در نهایت با انصراف مهرعلیزاده، محسن جلال‌پور توانست با کسب 354 رای رئیس اتاق ایران شود.
برای انتخاب چهار نایب رئیس نیز 14 نفر کاندیدا شدند که با انصراف دو نفر 12 نفر برای کسب این کرسی‌ها با هم وارد رقابت شدند. یحیی آل‌اسحاق، غلامحسین شافعی، محمدرضا انصاری، محسن چمن‌‌آرا، مسعود گل‌شیراز، پدرام سلطانی، رحیم بناملایی، مسعود خوانساری، محمدرضا انصاری، یونس ژائله‌سعدآبادی، معلم، سید‌محمد بحرینیان و محمدرضا قمی کاندیدای نواب رئیس شدند. در نهایت نیز پدرام سلطانی با کسب 287 رای ‌نایب‌رئیس اول، مسعود خوانساری با 255 رای نایب‌رئیس دوم، محمد‌رضا انصاری با 210 رای نایب‌رئیس سوم و غلامحسن شافعی با 147 رای نایب‌رئیس چهارم شد.
در ترکیب هیات رئیسه اتاق ایران علاوه بر یک رئیس و چهار نایب رئیس، یک خزانه‌دار و یک منشی هم حضور دارند. بنابراین برای انتخاب خزانه‌دار چهار نفر کاندیدا شدند. محمدحسین معروف از اتاق بوشهر، حسین پیرموذن از اتاق اردبیل، ابوالفضل ابراهیمی از اتاق تبریز و جمال رازقی‌جهرمی از اتاق شیراز کاندیدای خزانه‌داری شده‌‌اند که در نهایت پیر‌موذن به عنوان خزانه اتاق بازرگانی انتخاب شد.
کیوان کاشفی و عدنان موسی‌پور نیز کاندیدای منشی‌گری اتاق ایران شدند که کیوان کاشفی با کسب بیشترین آرا توانست کلید خزانه را به دست گیرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها