شناسه خبر : 12138 لینک کوتاه

پول و خوشبختی

نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ بیان می‌کند که با افزایش درآمد در تمام سطوح درآمدی و در تمام کشورها سطح رفاه بالاتر می‌رود.

ترجمه‌ جواد طهماسبی

نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ بیان می‌کند که با افزایش درآمد در تمام سطوح درآمدی و در تمام کشورها سطح رفاه بالاتر می‌رود. به عبارت دیگر همان‌طور که عنوان مقاله این نظرسنجی بیان می‌کند: پول خوشبختی می‌آورد. اما این ادعا ثابت نشده است. آنچه این مطالعه در عمل کشف کرده است وجود ارتباطی قوی بین تولید ناخالص داخلی سرانه هر کشور و احساس رفاه بین شهروندان آن کشور است. اما رابطه همبستگی به معنای رابطه علی نیست. این داده‌ها را می‌توان به راحتی به نوعی دیگر تفسیر کرد: اینکه شادمانی باعث خلق ثروت می‌شود. اما آنچه احتمال بیشتری دارد آن است که شادمانی و ثروت بخشی از یک حلقه هستند که هر کدام دیگری را تولید می‌کند. دلیل این امر مشخص است. اگر فرض کنیم فردی بخواهد برای خود و اطرافیانش هم ثروت و هم شادمانی ایجاد کند دو روش در پیش دارد: برای شادمان بودن منتظر ثروتمند شدن بماند و یا هم‌اکنون خوشحال باشد تا بتواند ثروت بیشتری تولید کند. به نظر می‌رسد در اقتصاد کنونی ساده‌تر است که فرد با احساس خوشبختی شروع کند. چراکه انباشت ثروت زمان‌بر است اما فرد می‌تواند شادمانی خود در زندگی را ظرف چند دقیقه افزایش دهد. فقط باید به اموری توجه کند که باعث شادمانی می‌شوند. بدون توجه به جایگاه خود در حلقه ثروت و شادمانی، فرد می‌تواند با توجه به امور زیر خود را شادمان کند.
1- زندگی: نباید فراموش کرد که صرف واقعیت وجود داشتن و زنده بودن خود یک معجزه است. یک ضرب‌المثل قدیمی بیان می‌کند که «هر روز بر روی زمین یک روز خوب است».
2- سلامتی: به جای فکر کردن به بیماری‌ها و امور منفی فرد باید به سلامت به عنوان یک اتفاق خوب فکر کند.
3- هدفمندی: هیچ چیز شادکننده‌تر از آن نیست که که فرد بداند اقدامات او در بهتر ساختن دنیا موثر است.
4- دوستی: همه دوستانی دارند. اما ممکن است در شلوغی زندگی ارتباط خود با آنها را از دست بدهند. باید زمانی را به برقراری ارتباط با آنان اختصاص داد.
5- خانواده: داشتن رابطه خوب با خانواده لذت‌بخش و یکی از مهم‌ترین منابع شادمانی بر روی این سیاره است.
6- اتکای به نفس: احساس اتکای به نفس در رسیدن به آنچه فرد قصد دارد به آن برسد می‌تواند شادمانی بالقوه‌ای ایجاد کند.
7- جامعه: داشتن پشتیبانی یک گروه بزرگ به فرد یادآوری می‌کند که او بخشی از چیزی بزرگ‌تر از خودش است.
8- سپاسگزاری: به جای تمرکز بر نداشته‌ها و چیزهایی که از دسترس خارج هستند فرد باید سپاسگزار چیزهای فوق‌العاده‌ای باشد که در اختیار دارد.
9- خنده: نمی‌توان همزمان خندید و ناراحت بود. خنده‌های منظم تاثیری بیشتر از هر دارو دارند و به زندگی طعم می‌دهند.
10- عشق: معجزه زندگی است. این 10 مورد را در زندگی ایجاد کنید تا ثروتمند شوید. اگر این اتفاق روی ندهد دیگر مهم نیست چراکه شما آن چیزی را در اختیار دارید که برایتان اهمیت دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها