شناسه خبر : 11909 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دیدارهای خصوصی روحانی تحلیل سفر به قم را دشوار کرده است

در دیدار روحانی با مراجع چه گذشت؟

دومین روز سفر روحانی به قم در بیوت مراجع گذشت و رئیس‌جمهور دیدارهایی جداگانه با هر کدام از مراجع داشت.

دومین روز سفر روحانی به قم در بیوت مراجع گذشت و رئیس‌جمهور دیدارهایی جداگانه با هر کدام از مراجع داشت. دیدارهایی که تنها بخشی از گفته‌ها و شنیده‌های آن در رسانه‌ها منتشر شده است؛ آن بخش‌هایی که علنی و در جمع گفته شده. چون در تمام این دیدارها روحانی و مراجع در جلساتی خصوصی به گفت‌وگو پرداختند و همین گفت‌وگوهای خصوصی تحلیل دلیل سفر روحانی به قم را کمی دشوار می‌کند. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از گفت‌وگوهایی است که از این دیدارها منتشر شده است. اما تحلیل حسام‌الدین آشنا از این دیدارها آن بوده که دولت با دست پر به تهران بازگشته و به نتیجه مطلوب خود رسیده است.

آیت‌الله وحید‌خراسانی
با اتکای به دو کلمه و استمداد از این دو بر همه مشکلات فائق می‌شوید؛ یکی توکل بر خداوند، و دیگری توجه و توسل به کسی که عالم وجود به خاطر او برپاست. شما یکی از بهترین روسای جمهوری هستید و البته با مشکلات طاقت‌فرسایی روبه‌رویید.




آیت‌الله نوری‌همدانی
دولت در عرصه‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ و خصوصاً بخش سلامت گام‌های خوبی برداشته است. بنای ما بر این است که به‌طور کلی از دولت حمایت کنیم. ما از اصل مذاکرات حمایت می‌کنیم تا به دنیا نشان دهیم اهل صلح و منطق هستیم. دولت یازدهم در مسائل اقتصادی از جمله ثابت نگه‌داشتن ارزش پول ملی و ارز زحمات زیادی کشیده. برای پیشرفت دولت، نقد و پیشنهاد دلسوزانه را وظیفه خود می‌دانیم و این پیشنهادها و نظرهای دلسوزانه خصوصاً در دولت شما با توجه به سوابق انقلابی و روحانی بودنتان، بیشتر از گذشته است.



آیت‌الله مکارم‌شیرازی
دولت باید برای رسیدگی به محرومان و اقشار ضعیف بیشتر تلاش کند. موفقیت دولت، موفقیت روحانیت است. اقدامات دولت در اقتصاد و خدمات درمانی خوب و ملموس است. امیدواریم موضوع هسته‌ای به حل و فصل نهایی رسیده و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود. اقتصاد باید به سمتی مدیریت شود که آثار رونق در تولید و اشتغال، زمینه فعال‌تر شدن جوانان و تسهیل امر ازدواج را فراهم کند.



آیت‌الله موسوی‌اردبیلی
خدمات دولت در بخش سلامت، درمان و بهداشت عمومی بسیار بزرگ و ارزنده است. دولت برآمده از اراده ملت است و حمایت از اقدامات دولت به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت عمومی، وظیفه‌ای همگانی است. رسیدگی هر چه بیشتر به اقشار نیازمند جامعه باید مورد توجه دولت باشد.




آیت‌الله صافی‌گلپایگانی
حسن نیت شما برای مردم معلوم است و به همین دلیل مردم پشتیبان دولت هستند. ویژگی دولت شما تحقق وعده‌هاست. توجه دولت به مردم و رفع مشکلات اقتصادی آنها که از گذشته بوده است به‌ویژه فقرا و ضعفا باید ادامه یابد و برنامه‌های مفید دولت در این جهت باید شتاب بیشتری بگیرد.
اقدام دولت در زمینه سلامت و درمان مردم بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است. توجه به سیاست خارجی حائز اهمیت است و نباید فقط یک یا چند کشور موضوع سیاست خارجی ما باشد. بلکه باید به رابطه سازنده با دیگر کشورها توجه شود.
زمینه‌های شکل‌گیری گروه‌های متحجر و تروریستی مثل داعش را نباید در مبارزه با آنان نادیده گرفت.



آیت‌الله جوادی‌آملی
دولت به لطف خدا تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده که برای تداوم و توسعه این دستاوردها دعا می‌کنیم. اقتصاد مقاومتی، اقتصاد عقلانی است. حمایت از فقرا و اقشار آسیب‌پذیر از وظایف اصلی دولت است و البته این وظیفه، بیشتر از اقدامات عاطفی باید بر مبنای رویکردهای تخصصی و کارشناسی و با هدف توانمندسازی آنها صورت پذیرد.
نقش حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و همچنین رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دینی و تبلور آن در عرصه‌های عمومی بسیار مهم است.



آیت‌الله شبیری‌زنجانی
دعا برای موفقیت دولت یک وظیفه اعتقادی است. بهبود وضعیت اقتصادی کشور برای کارشناسان محسوس است. ملت ایران بار سنگینی بر دوش شما گذاشته است. اگرچه مشکلات قابل انکار نیست، ولی تلاش می‌کنید با تمام توان و گام به گام بر مشکلات فائق بیایید. اگرچه همه ابزارهای فرهنگی در اختیار دولت نیست اما در عین حال دولت باید از همه امکانات فرهنگی خود برای تبیین و ترویج مبانی دینی استفاده کند.



آیت‌الله سبحانی
برای موفقیت دولت دعا می‌کنم. تقویت تولید، اشتغال و امور اجتماعی و توسعه خدمات عمومی و توجه به مسائل و امور اجتماعی باید مورد توجه دولت باشد.
توجه به خدمات عمومی از جمله حوزه بهداشت و سلامت، اقدام ارزنده‌ای است و ضروری است دولت با تقویت تولید، زمینه اشتغال جوانان را توسعه دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها