شناسه خبر : 11379 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هنوز چیزی مشخص نیست

اینکه قیمت دلار در بودجه سال آینده چگونه تعیین شود و یا دولت چه قیمتی را به مجلس و نمایندگان آن پیشنهاد دهد هنوز مشخص نیست

احمد توکلی/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه
اینکه قیمت دلار در بودجه سال آینده چگونه تعیین شود و یا دولت چه قیمتی را به مجلس و نمایندگان آن پیشنهاد دهد هنوز مشخص نیست، بنابراین سخن گفتن از دلار دو هزار تومانی و یا 2500 تومانی و یا هر قیمت دیگری برای دلار به همان اندازه نامشخص و نامعلوم است که سخن گفتن از عدم تعیین نرخ دلار در بودجه سال 1392 و وابسته کردن آن به میزان درآمدهای نفتی دولت.
شاید باید به صراحت این‌گونه گفت که موضوع قیمت دلار در بودجه سال آینده که لایحه آن با تاخیری بسیار طولانی و غیرقابل توجیه به مجلس ارسال شد کاملاً نامشخص است و هنوز در این رابطه نمی‌توان هیچ اظهار نظری کرد. باید تا بررسی این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی و همچنین کمیسیون تلفیق منتظر ماند تا شاید ماحصل گفت‌وگوها و جلسات نمایندگان مجلس و همچنین شنیدن توضیحات و پیشنهادهای دولت بتواند از این موضوع رفع ابهام کند. سخن گفتن در این رابطه بسیار زود و به طور کلی بیهوده خواهد بود؛ زیرا هنوز هیچ بخشی از لایحه پیشنهادی دولت بررسی نشده است و این لایحه تازه به مجلس ارسال شده است. اینکه دولت چه نگاهی به سال آینده و نحوه اداره کشور داشته و بر اساس آن نگاه لایحه بودجه را تصویب کرده است تا بررسی نهایی لایحه از سوی نمایندگان امکان‌پذیر نیست و به این دلیل باید تنها منتظر بود تا بررسی لایحه در مجلس آغاز شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها