شناسه خبر : 11158 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

طرح موضوع

راهکار جایگزین اصلاحیه

با این که دولت قصد ارائه اصلاحیه برای بودجه سال ۱۳۹۲ را دارد؛ اما به نظر من نیازی به این کار نیست و بهتر است برخی از احکام بودجه تغییر دهند.

بیژن رحیمی‌دانش کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس
با این که دولت قصد ارائه اصلاحیه برای بودجه سال 1392 را دارد؛ اما به نظر من نیازی به این کار نیست و بهتر است برخی از احکام بودجه تغییر دهند. دولت می‌تواند در جلسات کارشناسی مشترک از مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس نظرخواهی کند و با همکاری یکدیگر برخی از احکام قانون بودجه را تغییر دهند.
البته وقتی دولت پیش‌بینی می‌کند که70 هزار میلیارد تومان از درآمد خود را نمی‌تواند محقق کند؛ چاره‌ای جز اینکه اصلاحیه‌ای بر بودجه جاری ببندد ندارد. من در رسانه‌ها دیدم که از واژه «درآمد غیر‌واقعی» برای توصیف ضرورت این اصلاحیه صحبت شده است در حالی که از نظر فنی این واژه نادرست است و درست آن «بیش‌برآورد» است.
به عبارتی درآمدی برآورد ‌شده که با توجه به شرایط خاص کشور قابل تحقق نیست. از این رو اعتقاد دارم پیش از هر نظر کارشناسی در مورد این تصمیم دولت، بهتر است منتظر اصلاحیه بودجه92 ماند. آقای نوبخت اعلام کرده تا20 شهریور‌ماه این اصلاحیه را به مجلس می‌فرستد و من از شما رسانه‌ها نیز می‌خواهم تا آن زمان صبر کنید.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها