شناسه خبر : 1096 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اینفوگرافیک

هم‌نوایی رشد قیمت‌ها با معاملات

ترسیم مرکز آمار از وضعیت بازار مسکن

چند روز گذشته مرکز آمار ایران، آخرین گزارش خود از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در تابستان ۱۳۹۵ را منتشر کرد که بر اساس آن متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین در شهر تهران چهار میلیون و ۵۴۱ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۷۷ مترمربع گزارش داده شد که نسبت به فصل قبل ۲ / ۰ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳ / ۳ درصد افزایش داشته است. تعداد معاملات فروش زمین نیز نسبت به فصل قبل ۱ / ۲۱ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳ / ۵ درصد کاهش یافته است.

چند روز گذشته مرکز آمار ایران، آخرین گزارش خود از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در تابستان 1395 را منتشر کرد که بر اساس آن متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین در شهر تهران چهار میلیون و 541 هزار تومان با میانگین مساحت 277 مترمربع گزارش داده شد که نسبت به فصل قبل 2 /0 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3 /3 درصد افزایش داشته است. تعداد معاملات فروش زمین نیز نسبت به فصل قبل 1 /21 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3 /5 درصد کاهش یافته است.
در این گزارش مرکز آمار متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران نیز چهار میلیون و 272 هزار تومان و با میانگین مساحت 88 مترمربع و متوسط عمر بنای 9 سال اعلام شده است که نسبت به بهار 1395 حدود 8 /0 درصد و نسبت به تابستان 1394 حدود شش درصد افزایش داشته است؛ همچنین تعداد معاملات فروش منزل مسکونی در پاییز 1394 در شهر تهران نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب 9 /24 درصد و 22 درصد افزایش یافته است.
مرکز آمار در گزارش خود متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی را 22 هزار و 514 تومان، با میانگین مساحت 77 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال اعلام کرد که نسبت به بهار 1395 و تابستان 1394 به ترتیب 1 /6 و 9 /9 درصد افزایش پیدا کرده است؛ همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب 2 /34 و 4 /4 درصد افزایش یافته است.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها