شناسه خبر : 10807 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سه فرمانده اقتصادی مقابل خبرنگاران نشستند

نمایش همگرایی

وزیر اقتصاد، رئیس‌ کل بانک مرکزی و معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور؛ سه مرد اصلی تیم اقتصادی دولت بعد از جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران در یک صف مقابل خبرنگاران نشستند تا نمادی از هماهنگی در عملکرد اقتصادی دولت را به نمایش بگذارند.

هادی چاوشی
وزیر اقتصاد، رئیس‌ کل بانک مرکزی و معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور؛ سه مرد اصلی تیم اقتصادی دولت بعد از جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران در یک صف مقابل خبرنگاران نشستند تا نمادی از هماهنگی در عملکرد اقتصادی دولت را به نمایش بگذارند. علی طیب‌نیا که خزانه‌دار و سیاستگذار اصلی اقتصاد کشور است، ولی‌الله سیف که مدیریت ارشد بازار پول کشور را در دست دارد و محمدباقر نوبخت که مسوول نظام برنامه و بودجه‌ریزی است، در رخدادی کم‌سابقه به طور همزمان در نشستی خبری حاضر شدند و به سوالات گوناگون رسانه‌ها در همه حوزه‌های اقتصادی کشور پاسخ دادند.
طیب‌نیا از بسته سیاستی ضدرکود دولت دفاع کرد و گفت: «اولین شاخص در این بسته این است که دولت نباید از منابع پولی بانک مرکزی استفاده کند و همچنین برقراری ثبات در بازار نیز یکی از پیش‌شرط‌ها برای تحقق اهداف در بسته خروج از رکود دولت است.» سیف از ثبات بازار ارز به عنوان نشانه‌ای برای موفقیت سیاست‌های بانک مرکزی یاد کرد و گفت: «بازار ارز در یک تعادل مناسب قرار دارد و در گزارشی که از 11ماهه گذشته ارائه شده قیمت ارز 4/2 درصد کاهش یافته و دامنه نوسانات 76 درصد کم شده است. مسلماً قیمت ارز متناسب با سطح فعالیت‌های واقعی اقتصادی تغییر خواهد کرد، اما به هیچ وجه شوک به این بازار وارد نخواهد شد.» نوبخت هم در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت خودرو با نظر شورای رقابت گفت: «شورای رقابت شورایی دولتی نیست و چون برخی از افراد با حکم رئیس‌جمهور در این شورا حضور دارند، به این معنا نیست که ما می‌توانیم نظر آنها را تغییر دهیم؛ همان طور که در دیگر شوراهای تعیین قیمت در پاره‌ای از موارد دولت مخالف افزایش قیمت‌هاست، ولی مساله در جای دیگری تصمیم‌گیری می‌شود. با این حال از یکی از اعضای این شورا شنیدم که شورا در حال تجدیدنظر نسبت به قیمت‌های اعلام‌شده است.»
اینهاا به علاوه حرف‌های بسیار دیگر، نکاتی بود که سه دولتمرد سرشناس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک‌شان با خبرنگاران در میان گذاشتند. اما شاید حرف‌ها زیاد مهم نبود. نمایش همگرایی سه مرد اقتصادی کابینه که نشان می‌داد اختلاف‌نظرهای مساله‌ساز وزارت اقتصاد و بانک مرکزی (مانند آنچه در دولت گذشته روی می‌داد) تکرار نخواهد شد، مهم‌ترین پیامی بود که فعالان اقتصادی از این نشست دریافت کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها