شناسه خبر : 10440 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بخشودگی جرائم بانکی مشکل تولید را حل می‌کند؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران چندی پیش در آیین تجلیل از صنعتگران برتر آذربایجان شرقی بهره بالای بانکی را موجب غیررقابتی شدن تولید داخلی نتوانسته و گفته است که بخشودگی جرائم بانکی می‌تواند جان تازه‌ای به بخش تولید کشور ببخشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران چندی پیش در آیین تجلیل از صنعتگران برتر آذربایجان شرقی بهره بالای بانکی را موجب غیررقابتی شدن تولید داخلی نتوانسته و گفته است که بخشودگی جرائم بانکی می‌تواند جان تازه‌ای به بخش تولید کشور ببخشد. این نوع طلب بخشایش از نظام بانکی کشور همواره مورد درخواست این تشکل بوده است و مدیران آنگاه با داد و فریاد و گاه با ادبیاتی محترمانه‌تر از دولت خواسته‌اند قید برخی قواعد بانکی را بزند و به تولیدکنندگان داخلی سرویس بیشتری ارائه دهد.
فارغ از اینکه این درخواست اهالی خانه صنعت و معدن چقدر با قوانین و مقررات نظام بانکی کشور سازگار بوده و دست دولت برای اجرایی کردن آن باز است جای سوال دارد که آیا تمام مشکلات بخش تولید در گروه بهره تسهیلات و جرائم دیرکرد است. آیا وقت آن نرسیده بخش تولید کشور به خود بیاید و به جای اینکه همواره دستش را از طرق مختلف جلوی دولت دراز کند از راه بالا بردن بهره‌وری و توسعه بازارهایش راه خود را از نظام بانکی جدا کند و به تأمین نقدینگی از راه دیگری بپردازد؟
اینکه رئیس خانه صنعت و معدن کشور از دولت انتظار داشته باشد تا وام‌هایی به تولیدکنندگان اختصاص دهد، می‌تواند تضمین‌کننده رهایی‌بخش صنعت و تولید کشور از وضعیت کنونی باشد؟

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها