شناسه خبر : 10118 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

طرح تعطیلات دوروزه آخر هفته در راه دولت
نوشت: طرح دوروزه شدن تعطیلات آخر هفته قرار است از طریق هیات‌رئیسه اتاق ایران به دولت ارائه شود و پس از آن برای تصویب نهایی تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. اتاق بازرگانی در کنار تدوین این طرح درصدد است در خصوص تعیین روزهای تعطیل آخر هفته با علما و روحانیون نیز مذاکره کند. همزمان با این خبر رئیس اتاق ایران نیز از بی‌نظمی موجود در تقویم کشور انتقاد کرد و گفت: این عارضه موجب شده برنامه‌ریزی برای سفرهای داخلی دشوار شود. به گفته رئیس پارلمان بخش خصوصی در صورت ساماندهی تعطیلات می‌توان از بخش گردشگری به عنوان سریع‌ترین بخش برای تزریق ثروت به اقتصاد استفاده کرد.
بالاخره به قطر رسیدیم
نوشت: برداشت ایران از پارس‌جنوبی تا پایان امسال با قطر برابر می‌شود. این خبر بسیار مهمی است که بیژن زنگنه وزیر نفت به تازگی اعلام کرده است. برای درک اهمیت این خبر کافی است که بدانید پارس‌جنوبی بزرگ‌ترین میدان گازی جهان است... دولت یازدهم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌برداری از پارس‌جنوبی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و توانست ظرف سه سال میزان برداشت خود از این میدان را به دو برابر برساند و حالا با وجود تمام امکانات و تجهیزات پیشرفته رقیب، خبرها حاکی از آن است که تا پایان سال ۹۵ ایران شانه به شانه رقیبش می‌رسد و برداشت خود را از این ثروت عظیم با شریک قطری‌اش برابر می‌کند.
بانک مرکزی همچنان آمار می‌دهد
نوشت: در حالی که رئیس مرکز آمار ایران از تولید آمار شاخص‌های اصلی اقتصادی از سوی بانک مرکزی انتقاد کرده، رئیس‌کل بانک مرکزی بار دیگر تاکید کرد که این بانک به تولید آمار قابل اتکا ادامه خواهد داد. ولی‌الله سیف با اشاره به اظهارنظر رئیس مرکز آمار ایران مبنی بر اینکه انتشار آمار رشد اقتصادی، تورم، بیکاری و درآمد و هزینه، آمار تخصصی بانک مرکزی به شمار نمی‌آید و این مرجع نباید آمار این حوزه را اعلام کند، گفت: بانک مرکزی برای محققان و افرادی که روندهای اقتصادی کشور را مطالعه می‌کنند، و البته برای کار خود در حوزه سیاستگذاری پولی و اقتصاد کلان نیاز به ابزارهایی دارد که یکی از آنها، تولید آمار است.
فقط نصف تسهیلات تولید پرداخت شد
نوشت: تازه‌ترین آمار رسمی در حالی از پرداخت حدود ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱۲ هزار بنگاه کوچک و متوسط حکایت دارد که با گذشت یک‌ماه از ضرب‌الاجل قبلی برای پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار ‌تومانی، هنوز پرداخت حدود نیمی از تسهیلات مذکور معطل ‌مانده و تنها یک‌سوم بنگاه‌های مشمول این تسهیلات را دریافت کرده‌اند... به گفته معاون امور تولید وزیر صنعت، معدن و تجارت اکنون روند پرداخت تسهیلات شدت گرفته و میزان تسهیلات پرداختی نیز همان 16 هزار میلیارد تومان است اما با بانک مرکزی توافق شده تا در صورتی که میزان تقاضای بنگاه‌های مشمول بیش از رقم مصوب باشد، تسهیلات بیشتری تخصیص یابد.







دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها