شناسه خبر : 6488 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جهانگیری: انگار پیشرفت کشور عده‌ای را آزار می‌دهد

خرابکاری آقایان

گروه‌های مخالف دولت کار را به جایی رساندند که معاون اول رئیس‌جمهور زبان به انتقاد تند از مخالفان گشود و گفت انگار پیشرفت کشور عده‌ای را آزار می‌دهد و هر دستاوردی که به دست می‌آوریم عده‌ای عزا می‌گیرند.

گروه‌های مخالف دولت کار را به جایی رساندند که معاون اول رئیس‌جمهور زبان به انتقاد تند از مخالفان گشود و گفت انگار پیشرفت کشور عده‌ای را آزار می‌دهد و هر دستاوردی که به دست می‌آوریم عده‌ای عزا می‌گیرند. اسحاق جهانگیری که هفتم دی‌ماه در جلسه گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت کرده بود، گفت: وقتی می‌گوییم در فلان مساله رشد داشته‌ایم عده‌ای عزا می‌گیرند چون فکر می‌کنند این کار به اسم گروه خاصی خواهد بود در حالی که این مربوط به جمهوری اسلامی است. وقتی گفته می‌شود طبق آمار بانک مرکزی 4 /7 و طبق مرکز آمار 4 /6 درصد در شش ماه گذشته رشد داشته‌ایم آقایی که اصلاً معنی رشد را نمی‌داند می‌گوید این رشد برای نفت است و عربستان بیشتر باید به آن افتخار کند. خدا شاهد است اگر من یا آقای رئیس‌جمهور اطلاع داشته باشیم چه کسانی این آمار را تهیه می‌کنند یا به آنها دستوری بدهیم. به کسانی که بهانه‌جویی می‌کنند باید بگوییم سیاست شما همان بود که فضای اقتصادی کشور را به پرتگاه رساندید و نیروهای انقلاب را مقابل هم قرار دادید. شما کشور را به ته دره بردید و ما آن را چند پله از ته دره بالا آورده‌ایم اما هنوز در دره است. آمار تورم،‌ رکود و درآمد سرانه مردم در سال 91 آنقدر بد بوده که هرچه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم خرابکاری آقایان را جبران کنیم. معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: عده‌ای تمام هدفشان را گذاشته‌اند که چگونه می‌توانیم اعتماد و امید را از مردم بگیرند. جهانگیری با گلایه از برخی رسانه‌ها افزود: برخی رسانه‌ها که از پول بیت‌المال استفاده می‌کنند به گونه‌ای تیتر می‌زنند که اگر مجموعه‌ای در خارج از کشور می‌خواست کاری کند که مردم مایوس شوند به این خوبی نمی‌توانست.
وی با اشاره به توافق هسته‌ای و برجام، خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی ممکن است در دو جای برجام هم مشکل باشد. اگر دست ما بود که همه برجام را بنویسیم به گونه‌ای می‌نوشتیم که برخی از مخالفانمان نابود شوند ولی این توافقی بود که بین ایران و شش قدرت جهانی صورت گرفت. با این حال هیچ کشور خارجی نیست که به خاطر برجام به ما تبریک نگوید. جهانگیری گفت: از روزی که گفته شد قرارداد هواپیما بسته‌ایم عده‌ای عزا گرفتند. تا کی ملت ایران باید تحقیر می‌شد و هواپیماهای درجه دو را از ضعیف‌ترین کشورها می‌گرفت. ما برای این هواپیماها تنها 15 درصد پول داده‌ایم و 85 درصد باقیمانده قرار است از محل بلیتی که فروش می‌رود برگردانده شود که این دست‌مریزاد دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

  • رویای شهر

    درباره ارتباط منشور حقوق شهروندی و سیاستگذاری اقتصادی در ایران

    رویای شهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها