شناسه خبر : 2602 لینک کوتاه

مقامات دولتی از گشایش‌های جدید اقتصادی خبر دادند

مژده‌های نفتی

علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران گفت: در ماه‌های اخیر مذاکراتی برای رفع زودهنگام تحریم سوئیفت انجام شده و برای برداشته شدن این محدودیت بانکی آماده هستیم. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری هم در این همایش از افزایش تولید نفت ایران در آینده سخن گفت.

برداشته شدن تحریم‌های نفتی، لغو تحریم‌های صنعت پتروشیمی، آمادگی برای مجوز دادن به شرکت‌های خارجی برای تاسیس شعبه در ایران، برنامه‌ریزی برای افزایش تولید پتروشیمی، اعلام افزایش تولید نفت در آینده و مذاکرات برای رفع زودهنگام تحریم سوئیفت از جمله نویدهایی است که توسط مقامات دولتی در دوازدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران مطرح شد. دوشنبه 23 آذر در این همایش مقامات دولتی مختلف از معاون اول رئیس‌جمهور گرفته تا وزیر خارجه و نفت همگی به پشت تریبون رفتند تا هر کدام از گشایشی در اقتصاد ایران خبر دهند. پیش از همه ابتدا امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با بیان اینکه روزهای کلیدی را پیش رو داریم، گفت: در طول روزهای آینده با گزارشی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران و اجرای تعهدات برجام ارائه خواهد کرد، پرونده ایران از دستور کار سازمان ملل خارج شده و گام‌های اساسی برای لغو تحریم‌ها برداشته می‌شود.
پس از او، بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت اخبار جزیی‌تری داد. او با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ نفت جهان می‌توانند شعب خود را در ایران تاسیس کنند، اعلام کرد: تحریم‌های نفتی ایران در چند روز آینده به‌طور کامل لغو می‌شود. پس از او، این بار نوبت وزیر خارجه بود. محمدجواد ظریف هم عنوان کرد: تحریم فناوری و صادرات محصولات پتروشیمی، مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تعاملات بانکی و پولی و نیز مشکلات حمل و نقل در پسابرجام برطرف خواهد شد. پس از اعلام رفع تحریم‌ها این بار نوبت به وعده افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی رسید. عباس شعری‌مقدم، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی در این رابطه با بیان اینکه ایران باوجود تحریم‌های بین‌المللی تا پایان امسال 5 /4 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی خود می‌افزاید، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته 5 /4 میلیون تن محصول پتروشیمی دیگر تا پایان سال آینده به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شود.
علاوه بر او، علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران گفت: در ماه‌های اخیر مذاکراتی برای رفع زودهنگام تحریم سوئیفت انجام شده و برای برداشته شدن این محدودیت بانکی آماده هستیم. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری هم در این همایش از افزایش تولید نفت ایران در آینده سخن گفت. جهانگیری با بیان اینکه امروز بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران مهیا شده است، به برخی ویژگی‌ها و امتیازات کشور برای سرمایه‌گذاری اشاره و خاطرنشان کرد: ایران از ذخایر و منابع نفت و گاز غنی و نیز مواد معدنی متعددی برخوردار است، ضمن آنکه موقعیت جغرافیایی استثنایی و جمعیت بزرگ و نیروی فراوان تحصیل‌کرده نیز می‌تواند در کنار این ویژگی‌ها، جاذبه‌های فراوانی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. او با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت کاری جدی انجام شود، گفت: باید راهکاری سیاسی در این زمینه پیدا شود. البته ایران میزان تولید نفت خود را به زودی افزایش خواهد داد و میزان آن را به دوران پیش از تحریم خواهد رساند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها