شناسه خبر : 10474 لینک کوتاه

علی ربیعی هم کارت زرد دوم را گرفت

کارت زرد کاری

این کارت، چهاردهمین کارت زرد مجلس به وزرای کابینه دولت یازدهم است. پیش از ربیعی، آخرین کارت زرد دولت به علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد داده شده بود.

آخرین روز تابستان علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم دومین کارت زرد خود را دریافت کرد. این کارت، چهاردهمین کارت زرد مجلس به وزرای کابینه دولت یازدهم است. پیش از ربیعی، آخرین کارت زرد دولت به علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد داده شده بود. کارت زردی که او را یک گام به استیضاح نزدیک می‌کرد اما در مجموع مجلس ترجیح داد که فعلاً گزینه استیضاح جدی گرفته نشود. اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای چه کارت زرد دوم را گرفت؟ پیش از این برای چه کارت زرد اول را گرفته بود؟ و آیا این کارت‌های او به عملکرد او در بازار کار ارتباط دارد؟ کارت زرد اول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چهارم آذرماه سال گذشته برمی‌گردد. زمانی که محمد پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان از ربیعی درباره ملاک در انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی پرسید.
توضیحات ربیعی، پورابراهیمی را قانع نکرد و در نهایت توضیحات ربیعی در مجلس به رای گذاشته شد و اکثریت نمایندگان مجلس توضیحات او را قانع‌کننده ندانستند. 9 ماه پس از آن، این بار از ربیعی درباره علت اجرایی نشدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و بی‌توجهی به مشکلات اساسی آنها و استفاده از سازمان بهزیستی به‌عنوان حیاط‌خلوت هزینه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی پرسیدند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال فاطمه آلیا، نماینده مجلس توضیح داد: «معتقدم در سازمان بهزیستی در دو سال اخیر تحول بنیادینی ایجاد شده است. در مقایسه با سال 13۹۲ و 13۹۳ ما یک میلیون و ۲۱۰ معلول را تحت پوشش برده‌ایم و در پیشگیری از معلولیت نیز کار زیادی انجام داده‌ایم. ما ۳۱ هزار نفر را تحت پوشش مسکن قرار داده‌ایم. امروزه ما دیگر استخدام دولتی نداریم.
با این حال هر جا پای استخدام معلولی در میان بوده است، من دخالت کرده و نامه زده‌ام و سازمان فنی و حرفه‌ای را مکلف به به‌کارگیری آن فرد کرده‌ام.» با این حال به نظر می‌رسد بیشتر از این سخنان ربیعی، این سخنان آلیا نماینده‌های مجلس را تحت تاثیر قرار داد که او گفت: «کارها در سازمان بهزیستی خوابیده و فقط مسوولان حرف‌های قشنگ می‌زنند. قانون حمایت از معلولان به درستی اجرا نشده و استانداردهای بین‌المللی نیز نادیده گرفته شده است.» پس از این توضیحات آلیا، وی عنوان کرد که از پاسخ‌های ربیعی قانع نشده و خواستار به ‌رای گذاشتن توضیحات ربیعی در صحن علنی مجلس است که در نهایت نمایندگان هم با رای منفی به توضیحات ربیعی، کارت زرد دوم را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دادند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها