شناسه خبر : 9675 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

کاهش مرگ‌ومیر نوزادان در سال 13۹۴
index:1|width:40|height:16|align:right نوشت: محمد اسماعیل‌مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اعلام کرد مرگ‌ومیر نوزادان در کشور طی سال 13۹۴ به 5 /9 در هر هزار تولد زنده کاهش یافته است که این آمار مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و یونیسف نیز قرار گرفت. این رقم در برنامه ششم توسعه باید به هفت در هر هزار تولد زنده برسد و در ۱۵ سال آینده صفر شود. بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت و جمعیت توسط مقام معظم رهبری که تصریح می‌کرد نرخ باروری باید به 1 /2 برسد و همچنین تلاش‌های انجام‌شده از سوی این دفتر، سال گذشته شاهد تولد یک میلیون و ۵۸۰ هزار نوزاد در کشور بودیم. ثبت علل مرگ‌ومیر نوزادان نیز در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باید انجام شود.
دستگیری ۴۶۳ متخلف زیست‌محیطی در استان تهران
index:2|width:40|height:9|align:right نوشت: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران در گشت‌ و کنترل و پایش در سطح استان طی سال 13۹۴ با ۳۸۰ مورد تخلفات زیست‌محیطی برخورد و ۴۶۳ متخلف را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند. نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: صید غیرمجاز آبزیان، شکار غیرمجاز، زنده‌گیری غیرمجاز حیات‌وحش، شروع به شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده، آلودگی‌های محیط‌زیست، تخریب و تعلیف غیرمجاز دام در مناطق چهارگانه از موارد تخلفات صورت‌گرفته است همچنین در این راستا ۵۲ قبضه سلاح شکاری مجاز و ۲۰ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری و جنگی به همراه انواع ادوات شکار و صید کشف و ضبط شده است.
هشدار درباره افزایش رانندگان مست
index:3|width:40|height:27|align:right نوشت: عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران گفته، در سال 13۹۴، ۲۹۰۰ پرونده درباره رانندگی در حال مستی در شهر تهران تشکیل شده است: «در بازدیدهایی که از دو دادسرای ارشاد و راهور انجام شد، با آمار قابل توجه رانندگی هنگام مستی و شرب خمر مواجه بودیم که نیازمند تحلیل، بررسی و اتخاذ تدابیر مناسب است.» دولت‌آبادی این را هم گفته است که یکی از جلسات موضوعی در سال جاری به جرائم ناشی از تصادفات و تخلفات رانندگی اختصاص خواهد یافت. پیش از این «علی‌اکبر سیاری»، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفته بود سالانه ۴۲۰میلیون لیتر الکل در ایران مصرف می‌شود و البته بعد از آن «روزبه کردونی»، مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت کار، در یادداشتی نوشت که آمار وزارت بهداشت در این‌باره صحت ندارد.
سه استان محروم به لحاظ شاخص‌های نظام آموزشی
index:4|width:40|height:13|align:right نوشت: علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برنامه‌های آماری این وزارتخانه گفت: در شاخص‌های آموزشی کشور، سیستان ‌و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی محروم‌ترین استان‌ها بوده‌اند...توسعه شاخص‌های آموزشی در کشور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش بود که در این راستا برخی استان‌های کشور بسیار خوب عمل کرده‌اند و برخی نیز بسیار ضعیف بوده‌اند؛ اما درباره این شاخص‌ها بین استان‌های کشور سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی محروم‌ترین استان‌ها بوده‌اند. باوجود تمامی مشکلات، شاخص‌های آموزشی در دو سال و هشت ماه گذشته رشد بسیار خوبی داشته است که این نیز حاصل تعامل و همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌های دولتی و مردمی با آموزش‌وپرورش بوده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها