شناسه خبر : 9379 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

انتقاد از نبود نظارت بر عملکرد موسسات خیریه
به نقل از سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، نوشت: «اساس انقلاب رفع محرومیت بود. محرومیتی که برای انقلاب به ارث رسیده بود باید در این سال‌ها کاهش پیدا می‌کرد اما به دلیل اینکه در ۳۸ سال گذشته در زمینه اقتصادی موفق نبودیم نتوانستیم به این امر دست پیدا کنیم که مساله اقتصاد پاشنه‌آشیل ما نیز هست...کمیته امداد نمی‌تواند پاسخ تمام مشکلات مردم و کشور را بدهد...در حال حاضر بهزیستی و نیروی انتظامی مجوز تاسیس موسسه‌های خیریه را می‌دهند ولی قانونی برای نظارت بر آنها که به شکل قارچ‌گونه رشد کردند، وجود ندارد و صحت عملکردشان مشخص نیست و از این موسسه‌ها هیچ‌گونه حسابرسی مالی انجام نمی‌شود و برخی از این موسسات، پس از آغاز به کار، هیچ قیدی برای خود نمی‌بینند.
قالیباف دیگر اقبالی ندارد
به نقل از رحمت‌الله حافظی عضو شورای شهر تهران نوشت: بعید می‌دانم که محمدباقر قالیباف انگیزه‌ای برای ادامه حضور داشته باشد ضمن اینکه با توجه به اتفاقات سه، چهار سال اخیر هم فکر نمی‌کنم شورای آینده اقبالی به موضوع داشته باشند.... شهردار بعدی تهران باید به امور شهری مسلط باشد اما پرچمدار سیاسی نباشد. شهردار نباید مهره یا چهره شناخته‌شده یک جناح سیاسی باشد تا گروه‌های سیاسی غالب هم بتوانند از او مطالبه کنند چون در صورت وابستگی، جناح موافق از او بی‌جهت دفاع می‌کند و جناح مقابل هم به دنبال کوچک‌ترین نقطه‌ضعف است. اما اگر فرد منتخب جناح شناخته‌شده، سیاسی نباشد هر دو جناح سیاسی حقوق مردم را مطالبه می‌کنند.... شهردار باید منتخب یک حزب باشد، منتخب یک حزب نمی‌تواند خودخواسته هر کاری را انجام دهد.
عکاسی مردمی از رانندگان متخلف
به نقل از نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور نوشت: ...از دو سال پیش سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ برای مسافران جاده‌ای و به منظور نظارت مردمی بر حمل‌ونقل عمومی و رانندگان راه‌اندازی شد. بر اساس این سیستم پیامکی مسافران می‌توانند در صورت رویت تخلفاتی شماره پلاک اتوبوس را به این سامانه ارسال کنند. بعد از ارسال چنین پیامکی از سوی مسافر اطلاعات دریافتی در مورد راننده اتوبوس به پاسگاه مسیر حرکت ارسال می‌شود و ماموران نسبت به تایید صحت و سقم گزارش واصله اقدام می‌کنند... در مرحله بعد شهروندان می‌توانند ضمن دیدن رانندگان پرخطر، تصویری از پلاک خودروهای آنها در حال حرکات نمایشی و پرخطرشان بیندازند و برای پلیس ارسال کنند تا با استفاده از این ظرفیت‌های مردمی بتوان کنترل بهتری بر تخلفات رانندگی داشت.
تهران، رکورددار «خشونت شهری»
نوشت نتایج یک تحقیق علمی نتایج قابل توجهی را درباره شیوع خشونت نشان داد؛ نتایجی که نشان می‌دهد میزان خشونت میان متاهل‌ها بیشتر از مجردهاست. ...تقریباً برای شهروندان تهرانی مشاهده یک نزاع شهری در روز به یک امر عادی تبدیل شده است...در سال 13۹۴ بیش از ۵۶۰هزار نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور ارجاع داده شده که در این میان نزدیک به ۱۷۴هزار مورد از آنها به زنان اختصاص داشته است... استان تهران با بیش از ۱۰۱هزار مورد نزاع در رتبه نخست کشوری است... خراسان رضوی و اصفهان بعد از استان تهران بیشترین نزاع را داشته‌اند و استان‌های خراسان جنوبی، ایلام و سمنان کمترین آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها