شناسه خبر : 9216 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

۱۰۰ هنرمند ایرانی به برنامه سازمان ملل پیوستند و آثارشان را هدیه کردند

برای مبارزه با گرسنگی اثر هنری بخرید

امسال همزمان با روز جهانی غذا ۱۰۰ هنرمند ایرانی به برنامه سازمان ملل می‌پیوندند و آثار خود را برای کمک به از بین بردن گرسنگی در جهان به این برنامه جهانی هدیه می‌کنند.

امسال همزمان با روز جهانی غذا 100 هنرمند ایرانی به برنامه سازمان ملل می‌پیوندند و آثار خود را برای کمک به از بین بردن گرسنگی در جهان به این برنامه جهانی هدیه می‌کنند.
نگار گرامی نماینده سازمان ملل برای روز جهانی غذا در ایران می‌گوید: «بیش از ۸۰۰ میلیون گرسنه در دنیا وجود دارد. تلاش برنامه جهانی غذا رساندن این عدد به صفر است. غذای کافی برای تمام مردم جهان وجود دارد ولی امکانات ارائه این غذا وجود ندارد. خیلی از کشورهای جهان با معضل گرسنگی مواجه هستند، ولی خوشبختانه در ایران ما حضور کوچکی داریم، چرا که معضل ایران گرسنگی نیست، اما این نباید مانع شود که ما نظر مردم را به معضل گرسنگی در جهان جلب نکنیم.» همچنین شکوفه ملک‌کیانی مشاور هنری برنامه جهانی غذا در ایران با تاکید بر اینکه این ۱۰۰ هنرمند با اشتیاق آثارشان را به برنامه جهانی غذا اهدا کردند، گفت: «این برنامه متعلق به این هنرمندان است و ما امیدواریم با توجه به همراهی این هنرمندان، ادامه پیدا کند. هدف اول ما احترام به حقوق هنرمندان است. این یک نمایشگاه یک‌طرفه نیست و همه اتفاق‌ها با شور و مشورت و همراهی خود هنرمندان انجام شده است. تمام آثار از طریق خود هنرمندان به این نمایشگاه اهدا شد.
این نمایشگاه سال گذشته با ۳۲ هنرمند کارش را آغاز کرد. این ۳۲ هنرمند امروز تبدیل به ۱۰۰ هنرمند شده‌اند و این باعث افتخار ماست. انتخاب هنرمندان بر اساس استانداردهای بین‌المللی و بر اساس فهرستی که خود برنامه غذایی غذا به ما اعلام کرده صورت گرفته است. تعداد هنرمندان این فهرست بیش از این ۱۰۰ نفر بود و ما امیدواریم در سال‌های آتی از بقیه این اسامی هم در این نمایشگاه آثاری داشته باشیم. نکته مهم این است که این آثار بدون دخالت هیچ گالری‌دار یا هر واسطه دیگری انجام شده است.»
مشاور هنری این برنامه همچنین تصریح کرد آثاری از تمام شاخه‌های هنرهای تجسمی در این نمایشگاه حضور دارد: موضوع نمایشگاه آزاد بوده و هر هنرمند هر اثری که خودش میل داشته ارائه کرده است. حالا شاید هنرمندانی هم باشند که برای این نمایشگاه اثری خلق کردند. برنامه جهانی غذا از ۱۰ سال پیش در ایران آغاز شد، از زمانی که پناهندگان افغانی به ایران آمدند و بعد هم پناهندگانی از عراق به ایران مهاجرت کردند. در حال حاضر به ۳۰ هزار پناهنده در ایران کمک غذایی ارائه می‌شود.
اسامی هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه طبق حروف الفبا به شرح زیر است: الیکا ابراهیمی‌قاجار، محمد احصایی، حسین احمدی‌نسب، ناهید آرین، عبدی اسبقی، آرمن استپانیان، مصطفی اسداللهی، شیما اسفندیاری، حمید اسکندری، نازنین اصغرزاده، رسول اکبرلو، سیمین اکرامی، مینو امامی، فاطمه امدادیان، احمد امین‌نظر، ناصر اویسی، رضا بانگیز، تا‌ها بهبهانی، رضا بهاروند، کیوان بیرانوند، مونا پاد، احمد پرمو، ساغر پزشکیان، صادق تبریزی، محمد‌علی ترقی‌جاه، پرویز تناولی، محمد‌ابراهیم جعفری، رامین جمشیدی، مهوش جورابچی، حسین چراغچی، فرزانه حسینی، ابراهیم حقیقی، بهرام حنفی، محمد حیدری، واحد خاکدان، شادی داوری، نادر دایی، بهرام دبیری، علیرضا دیانی، حسین ذابحی، جلیل رسولی، حامد رشتیان، علی رضا، طرلان رفیعی، ایرج زند، مریم زندی، مریم سالور، علیرضا سعادتمند، امیر سقراطی، محمد سلحشور، امید شایان، جلال شباهنگی، مهرداد شوقی، سعید شهلاپور، کوروش شیشه‌گران، منصور طبیب‌زاده، کامران عدل، حسین‌علی عسگری، رضا عنصری، شهرزاد غفاری، فخرالدین فخرالدینی، آریو فرضی، محمود فرشچیان، رعنا فرنود، عسل فلاح، مهدی فرهادیان، نیکول فریدنی، گلناز قدیری، رضا قره‌باغی، علی قهرمانی، حسین کاشیان، نصرالله کسرائیان، پرویز کلانتری، مهرناز کوکبی، عباس کیارستمی، هوراد گرجی، فخری گلستان، پری‌یوش گنجی، رضا لواسانی، آرین لواسانی، مقداد لرپور، فرشید مثقالی، حسین محجوبی، قاسم محمدی، مهروژ محمودی، نصرت‌الله مسلمیان، سحر مسلمیان، منوچهر معتبر، علی موسوی‌زاده، امیر موسوی‌زاده، اکبر میخک، احمد میرزازاده، رایکا میلانیان، رضا نصرتی، علی نصیر، بهمن نیکو، گیزلا وارگا‌سینایی، رضا یار‌احمدی و آرمان یعقوب‌پور. نمایشگاه برنامه جهانی غذا روز ۲۴ بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها