شناسه خبر : 8610 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

تنها خواسته زرتشتیان ایران
نوشتاری از موبد رشید خورشیدیان، عضو انجمن زرتشتیان تهران، منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: ما زرتشتیان در برگزاری تمام آداب و سنن خود اعم از سده و مهرگان و گاهنبارها و حتی ازدواج و تدفین و ارث و تملک و موقوفات آزاد هستیم. ما در کنار مسیحیان و یهودیان، تنها یک خواسته داریم و آن اجرای آزادانه قواعد و قوانین دین متبوع‌مان است که خوشبختانه تا به حال، چنین بوده است. در برگزاری برنامه‌های دینی در زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس ما شامل آتشکده و کلیسا و کنیسه همه گونه همکاری شده است. در مورد مشخص آیین پیر چک‌چک در اردکان، طی آن پنج روز، نیروهای انتظامی با ما مشارکت می‌کنند تا مبادا دخالتی رخ دهد.
مردمی که با مهربانی به گردشگران لبخند می‌زنند
نوشت: بیش از 80 درصد راهنمایان گردشگری برای نخستین بار همراه کنوانسیون گردشگری به ایران آمده‌اند. کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری، بزرگ‌ترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان است. این رویداد دوسالانه و زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. یکی از آمریکایی‌های این گروه می‌گوید: «پیش از آنکه راهی این سفر شوم، تصویری گنگ از ایران داشتم، اما حالا خیلی چیزها برایم تغییر کرده. مردم دنیا باید بیایند و مردم ایران را ببینند. مردمی که با مهربانی به گردشگران لبخند می‌زنند.» یکی از اسپانیایی‌ها هم از تصویرهای تلخ ذهنی‌اش پیش از سفر به ایران تعریف می‌کند، اینکه باورش نمی‌شود زنان ایران اینقدر قدرتمند، زیبا و فعال هستند.
برخورد بدسلیقه با ژاوی
نوشت: السد قطر برای برگزاری بازی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال با ژاوی افسانه‌ای به تهران آمد. شلوغی‌ها و بی‌نظمی‌های فرودگاه باعث شد در اوج بدسلیقگی ژاوی را با خودرو پلیس از فرودگاه امام(ره) به هتل اسپیناس ببرند. او یک روز قبل از مسابقه در حاشیه تمرین تیمش هم از برخورد‌ها و اتفاق‌های عجیب و خارج از عرف کنار زمین عصبانی شده بود. در زمان حضور در ورزشگاه عده‌ای روی سرش ریختند تا عکس یادگاری بگیرند. بعد از اینکه به زحمت از جمع آنها جدا شد، شلوغی‌های کنار زمین و درخواست‌های مختلف عکاسان و خبرنگاران او را ناراحت کرد تا جایی که مرتب از ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و مدیران تیم السد می‌خواست تا خبرنگاران و عکاسان پس از پایان ۱۵ دقیقه به‌سرعت ورزشگاه را ترک کنند.
سونامی سالمندی در راه است
به نقل از صالح قاسمی، دبیر شورای راهبردی جمعیت، نوشت: ایران به اذعان صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، در بازه زمانی 20‌ساله یعنی از سال 65 تا سال 85 میزانی از سقوط نرخ باروری را تجربه کرده است که در هیچ کشوری این میزان کاهش در این بازه زمانی اتفاق نیفتاده است. بررسی اینکه در 50 سال آینده چه تغییراتی در ساختار جمعیتی ایجاد خواهد شد بسیار مهم است و البته ما وقتی این موضوع را بهتر درک خواهیم کرد که متولدان دهه 60 و 70 از سنین باروری در کشور ما خارج شوند، در واقع حدود 15 تا 20 سال آینده حتماً پدیده سونامی سالمندی را در کشور شاهد خواهیم بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها