شناسه خبر : 8171 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

وعده وزیر کار درباره اشتغال زنان
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: علی ربیعی وزیر کار با اعلام خدمات حمایتی و اشتغال‌زایی برای زنان شاغل، از زنانه شدن بخش خصوصی سخن گفت و از در سیطره قرار گرفتن این بخش توسط زنان، هرچند که آمارها از کاهش زنان در بازار کار و رعایت نشدن حقوق آنها در محیط‌های کار و دستمزد پایین آنها حکایت دارد. به گفته علی ربیعی در آینده با مساله زنان مجرد سالمند روبه‌رو خواهیم بود که آمادگی رویارویی با آن در جامعه نیز وجود ندارد. این وزارتخانه با ارائه خدمات حمایتی و اشتغال‌زایی قصد دارد تن‌فروشی به علت تامین معیشت را به صفر برساند. من از فرضیه زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی دفاع نمی‌کنم اما در برخی آسیب‌های اجتماعی نوپدید یا مسائلی همچون اعتیاد افزایش تعداد زنان بسیار جدی است هر چند که مردان همچنان در جرائم اخلاقی پیشگام هستند.

خدمات وایبری و ریزگردهای خوزستان
index:2|width:70|height:20|align:right نوشت: موبایل‌های نسل جدید در هر لحظه می‌توانند تصاویر روشن و شفاف را از هر پدیده بگیرند و به هر سوی جهان مخابره کنند... عکس‌هایی که در روزهای گذشته از وضعیت اهواز در اختیار مردم قرار گرفت و نیز واکنش‌هایی که در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها درباره پدیده ریزگردها دیده شد، نشان می‌دهد وسایل ارتباطی جدید نقش مهمی را در شکل‌گیری مساله اجتماعی یا اهمیت دادن به آن و نیز مشارکت مردم در حل آن مساله ایفا خواهند کرد و این امکان مهمی است که نصیب بشر شده است، ولی این موضوع برای ما مهم‌تر است زیرا ما فاقد رسانه‌های موثر هستیم... اگر خودمان نتوانستیم به فهم مسائل اجتماعی و حل آنها نائل شویم امیدواریم فناوری‌های جدید ما را در شرایطی قرار دهد که این کار را انجام دهیم.

افزایش ۲۵‌درصدی مصرف مخدر‌ها
index:3|width:70|height:20|align:right نوشت:‌ پرویز افشار معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: شیوع و مصرف متامفتامین‌ها در کشور از پنج به ۲۵ درصد رسیده و باید تلاش کنیم با مصرف‌کنندگان این مواد رفتار علمی صحیح داشته باشیم. پرویز افشار در همایش کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد متامفتامین عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه کاهش آسیب به‌ویژه کاهش آسیب مواد مخدر خدمات ذی‌قیمتی داشته و عمر ارائه این خدمات در ایران به ۱/۵ دهه می‌رسد. ایران نیز مانند تمام کشورهای دنیا در حال حاضر شاهد تغییر مواد مصرفی از سنتی به صنعتی و همچنین مصرف مواد متامفتامین است و مصرف این مواد صنعتی و شبه‌متامفتامین‌ها امروزه بلای جهانی به شمار می‌رود.

همسریابی، دومین بحران جدی جوانان
index:4|width:70|height:20|align:right نوشت:‌ محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از مجوزهای مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده گفت: حدود ۱۱ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج داریم اما آنان به دلایل مختلفی تاکنون ازدواج نکرده‌اند. ۴۰ درصد از آنان هم به علت مشکلات معیشتی تن به ازدواج نمی‌دهند. محمود گلزاری دومین بحران و مشکل جدی جوانان را همسریابی ذکر و اظهار کرد: این مشکل به ویژه در دختران بیشتر دیده می‌شود و موجب می‌شود سن آنان افزایش یابد و از تجرد ناخواسته به تجرد قطعی برسند. البته در کشورهایی مانند لبنان و کویت نیز این وضعیت دیده می‌شود ولی مشکل ما در این زمینه جدی است... به علت مشکل همسریابی، ۳۵۰ سایت همسریابی غیرقانونی و ده‌ها موسسه غیرعلمی فعالیت می‌کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها