شناسه خبر : 7054 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

مانکن حرام است
نوشت: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره استفاده از مانکن در برخی مغازه‌ها اعلام کرد. متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به آن، به شرح زیر است: پرسش: در برخی مغازه‌ها جهت جلب مشتری، مانکن دارند که هم عامل تحریک و هم ترویج فرهنگ بیگانه است. حکم سودی که از این طریق به دست می‌آید، چیست؟ پاسخ: این کار حرام است و درآمد آن نیز خالی از کراهت نیست. این مرجع تقلید پیش از این در پاسخ به سوالی در مورد دلیل حرمت اشتراک در فیس‌بوک نظر و دلایل خود را بیان کرده و اعلام کرد: دلیل حرمت فیس‌بوک روشن است و همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از این طریق است. فیس‌بوک مانند کتب ضلال است که فقها مطالعه آن را برای عموم تحریم می‌کنند.

دلیل بازداشت زنجانی از نگاه علی کریمی
نوشت: علی کریمی در اظهارنظری جالب، حضور بابک زنجانی در جشن‌های پرسپولیس را یکی از دلایل اصلی بازداشت او ذکر کرد و گفت: «... اگر بابک زنجانی در جشن 50 سالگی باشگاه پرسپولیس حاضر نمی‌شد او را نمی‌گرفتند... آنقدر او را صدا کردند که مورد توجه قرار گرفت وقتی نمی‌توانند یک جشن را مدیریت کنند از انجام دادن کارهای بزرگ‌تر هم ناتوان هستند. این در حالی است که زنجانی قصد داشت با حضور در جشن‌های مشابه و تبدیل شدن به یک چهره رسانه‌ای، بازداشت خود را برای نظام پرهزینه کند. زنجانی به جز حضور پر‌شائبه در جشن پرسپولیس، سعی کرد در برخی پروژه‌های فرهنگی مانند تولید فیلم نیز مشارکت کند. وی به عنوان سرمایه‌گذار در فیلم هیچ کجا، هیچ کس به کارگردانی ابراهیم شیبانی مشارکت داشته است.»

نامه فانی برای عفو معلمان در بازداشت
نوشت: اصغر فانی در جریان دیدار از ایرنا، درباره اقدامات صورت‌گرفته توسط این وزارتخانه برای آزادی برخی معلمان عضو تشکل‌های صنفی فرهنگیان که در بازداشت به سر می‌برند، اعلام کرد: تمامی تشکل‌های فرهنگیان دارای مجوز از وزارت کشور مورد احترام آموزش و پرورش هستند و از دید ما به عنوان فرصت‌هایی برای آموزش و پرورش تلقی می‌شوند... من در نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه درخواست کرده‌ام با توجه به مناسبت‌های پیش رو، تعدادی از معلمانی که در بازداشت به سر می‌برند و حکم قضایی دارند مورد عفو قرار گیرند. امیدوارم نامه از سوی رئیس دستگاه قضا اجابت شود... وزیر اطلاعات هم قول داده با تشکل‌های شناسنامه‌دار و قانونی فرهنگیان دیداری داشته باشد.

فاجعه در شاخص‌های انتقال خون بیمارستانی
نوشت: علی‌اکبر پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر ضرورت فعال شدن سرویس‌های انتقال خون بیمارستانی تاکید و اعلام کرد: «چرخه انتقال خون شامل دو بخش تهیه خون و استفاده از آن در بیمارستان‌هاست... این دو بخش از چرخه انتقال خون به موازات یکدیگر رشد نکرده‌اند. با وجود اینکه شاخص‌های ما در تهیه خون بسیار رشد کرده است، اما شاخص‌های انتقال خون بیمارستانی ما فاجعه‌آمیز است. در حالی که امروز در کشورهای پیشرفته شاخص انتقال خون 10 درصد است، اما این شاخص در ایران صفر است؛ در حالی که در تمام دنیا ادبیات طب بدون انتقال خون مطرح شده است و هنر پزشک این است که بیمارش را به اتاق عمل ببرد، بدون اینکه از خون استفاده کند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها