شناسه خبر : 5810 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده های روزنامه

یارانه مرگ
در سرمقاله خود به قلم کسری نوری نوشت: «از قرار معلوم داریم به بزرگ‌ترین آزمایشگاه تشخیص طبی جهان تبدیل می‌شویم. منابع کارشناسی اعلام می‌کنند که این بنزین‌هایی که به بهانه خودکفایی در سال‌های اخیر در باک خودروها ریخته‌اید، در حقیقت تزریق سم و توزیع یارانه مرگ در ریه آسمان کشور بوده است. اما آن‌وقت برخی‌ها که از محل تولید این مایع مرگ‌آور به نوایی رسیده‌اند جیغ بنفش می‌کشند و فریاد واتولیدا سر می‌دهند! متخصصان علوم پزشکی اعلام می‌کنند برخی محصولات که نتیجه به‌کارگیری هورمون‌های مختلف بی‌حساب هستند برای سلامتی مردم مضر است اما هر روز در بازار بر تعداد این اقلام افزوده می‌شود. در برابر این همه خطرها از هم می‌پرسیم که آیا شنیده‌ای فلان محصول چه خطراتی دارد؟ بعد هم سری تکان می‌دهیم.»

بی‌اطلاعی مسوولان از 800 تریلی قاچاق سیگار مارلبورو
نوشت: حسین طلا نماینده مجلس با افشا و انتقاد از قاچاق 16 نوع سیگار مارلبورو در کشور گفت: سالانه شش تا هفت میلیون نخ سیگار مارلبورو، معادل 800 تریلی 20 متری که 16 کیلومتر را دربر می‌گیرد، مصرف می‌شود و همه هم ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. سیگار مارلبورو نه یک نخ در کشور تولید می‌شود و نه یک نخ در کشور به صورت رسمی وارد می‌شود و تمام این سیگار به صورت قاچاق در ایران وجود دارد و هولوگرام هم ندارد. حتی نمی‌توانید یک سیگار هولوگرام‌دار مارلبورو پیدا کنید. اگر پیدا کردید بنده به شما یک‌میلیون تومان جایزه می‌دهم. وقتی در خیابان قزوین تهران تولید می‌شود و به بازار می‌آید این جعبه سیگارها «له»شدگی دارد اما سیگار مارلبورو روی آن حتی یک خش هم نیفتاده است.

فرق پلیس ایران وجهان
نوشت: اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان «دانشگاه امین» با بیان اینکه «ناجا» امروزه امنیت‌آفرین است، گفت: «پلیس ایران با هیچ پلیس کشور دیگری قابل مقایسه نیست. چرا که ما حافظ ارزش‌ها و مردم هستیم اما پلیس سایر کشورها حافظ قدرت و مسوولان هستند. اگر می‌خواهیم امنیت را در جامعه برقرار کنیم باید ضمن مانوس ‌شدن با قرآن و احادیث، با شیطان درونی خود مبارزه کنیم... لباس نیروی انتظامی همچون لباس روحانیت مقدس است...ماه شعبان و رمضان از ماه‌های معنوی هستند و قطعاً مردم انتظار دارند که شئونات بیشتر رعایت شود و «ناجا» نیز در پاسخ به مردم، به قانون عمل خواهد کرد.»

برای رابطه پسر ودختر برنامه‌ریزی کنیم
index:4|width:45|height:20|align:right در سرمقاله خود نوشت: «امروز نحوه ارتباط دختر و پسر و دوستی‌های متفاوت آنها به سبب بی‌برنامگی به یکی از معضلات جوانان و خانواده‌ها تبدیل شده است. نبود موقعیت‌های اجتماعی مناسب در جامعه و خانواده‌ها و عدم فراهم‌سازی شرایط لازم برای روابط سالم در محیط‌های آموزشی علت اصلی این امر است که امروز مشاهده می‌کنیم دوستی‌ها و ارتباط دختر و پسر به پایه مدارس راهنمایی و پایین‌تر کشیده شده است. اما اشکال اساسی‌تر عدم پذیرش این واقعیت در جامعه است. جامعه باید این واقعیت را بفهمد و برای آن برنامه‌ریزی کند و به جای اینکه به فکر از بین بردن این روابط و جدا کردن آن باشیم باید این ارتباط را سامان دهیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها