شناسه خبر : 5753 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

10 دقیقه فاصله خماری تا نشئگی در تهران
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: «علی هاشمی»، رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طبق تحقیق ستاد در سال ۱۳۸۳، میزان خسارت اقتصادی واردشده به کشور از سوی مواد مخدر ۱۲‌ میلیارد دلار بوده است. زمانی که احمدی‌نژاد دولت را تحویل گرفت، تعداد مبتلایان به مواد مخدر صنعتی زیر هفت هزار نفر بود؛ درحالی‌که طی آمارهای رسمی، زمانی که وی دولت را به روحانی تحویل داد آمار مبتلایان به مواد مخدر صنعتی به ۳۳۰ هزار نفر رسیده بود... در ابتدای سال ۱۳۸۴ قیمت مواد مخدر صنعتی کیلویی ۱۶۷ میلیون تومان بود درحالی‌که در انتهای دولت دهم این رقم به 8 تا ۹‌ میلیون تومان رسید.... فاصله خماری تا نشئگی در شهرهای بزرگ ۱۰ دقیقه است.

تهران تا ۱۰سال آینده به سمت بحران می‌رود
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا افزایش مشکلات شهر تهران از جمله مشکلات زیست‌محیطی را نگران‌کننده خواند و گفت: تهران تا ۱۰سال آینده به سمت بحران می‌رود... مسائل تهران قابل مسکوت گذاشتن نیست و برای حل مشکلات تهران باید فکر اساسی شود...ما پاسداران برخلاف برخی، حرف‌مان با عمل‌مان یکی است. تهران روی ۱۲ گسل قرار دارد. بنابراین باید بدانیم برای بحران در صورت زلزله چه اقداماتی باید کرد. یکی از مباحث اصلی در موضوع بحران تهران مخاطرات طبیعی تهران است چراکه ایران جزو ۱۰ کشور زلزله‌خیز است... در تهران سازوکارهایی پیش‌بینی شده است که در هشت ساعت پس از بحران نیروهای نظامی و انتظامی وارد کار شوند چراکه تجهیزات و ابزارهای مهندسی قوی در اختیار دارند.

شایع‌ترین علت مرگ ایرانیان چیست؟
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: بابک شریف کاشانی، دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علت‌های مرگ و میر در ایران بوده و نارسایی قلب در صدر جدول بیماری‌های قلبی قرار دارد، که با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری و درمان است. تلاش داریم به مسائلی از جمله مشکلات قلبی و عروقی که منجر به نارسایی قلبی می‌شود، داروهایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، روش‌های جدید درمانی، یافته‌های جدید در حوزه پیوند، پرستاری قلب و غیره بپردازیم. در همایش‌های علمی نیز تلاش می‌کنیم پزشکان داخلی فرصت مناسبی را برای تبادل اطلاعات با پزشکان خارجی به دست آورند و از تجربیات آنان بهره بگیرند. نارسایی قلبی می‌تواند ناشی از بیماری‌های دیگر مانند فشار خون، قند و... باشد.

از خانواده اعدامی‌ها حمایت می‌شود
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده اعلام کرد: در برنامه پنجم توسعه موضوع حمایت از خانواده اعدامی‌ها، به‌طور کامل حذف شده بود که ما این را دوباره در برنامه ششم گنجانده‌ایم. در حال حاضر ۱۷ دستگاه و نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بودجه و مسوولیت دارند اما باید پرسید جایگاه این دستگاه‌ها در کاهش عوارض اجتماعی جرم که بر نهاد خانواده تحمیل می‌شود، چیست؟ اصل دهم قانون اساسی می‌گوید خانواده باید محور تمام قوانین باشد اما درحال حاضر چنین نیست. امروزه قوانین ما به‌گونه‌ای است که اگر مرد خانواده مرتکب خلافی شود، خانواده او باید مجازات شوند. موارد بسیاری سراغ داریم که مرد خانواده به زندان افتاده و قانون اموالش را مصادره کرده درحالی که یک آپارتمان کوچک تنها سرپناه خانواده اوست.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها