شناسه خبر : 5356 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها - ۲

نخستین دختر رکورددار شنا در آب‌های آزاد ایران که خردادماه رکورد شنای کرال سینه را در دریای خزر شکست، برای ثبت این رخداد مهم با مشکلی باورنشدنی مواجه شده است.

رکورد زدم اما به لباسم گیر داده‌اند
نوشت: نخستین دختر رکورددار شنا در آب‌های آزاد ایران که خردادماه رکورد شنای کرال سینه را در دریای خزر شکست، برای ثبت این رخداد مهم با مشکلی باورنشدنی مواجه شده است. «الهام‌السادات اصغری» با اشاره به اینکه تاکنون مراحل اداری ثبت رکورد شنای 18 کیلومتری او نتیجه‌ای در پی نداشته، می‌گوید: با اینکه هنگام شنا از پوشش کامل اسلامی استفاده کردم، اما پس از آن مسوولان وزارت ورزش به من گفتند که باید ثبت این رکورد را فراموش کنم‌... استدلال آنها این است که چون پیشتر چیزی به اسم لباس شنای آزاد بانوان در وزارت ورزش تصویب نشده، لباس من هنگام شنا در دریا هر قدر هم اسلامی بوده باشد، اما از نظر آنها مورد قبول نیست و ثبت این رکورد، از لحاظ شرعی مشکل دارد!


گله‌های سوسن شریعتی
نوشت: سوسن شریعتی در نشست «شریعتی و ادبیات» درباره پدرش گفت: من همیشه سعی کرده‌ام نسبت خانوادگی‌ام با شریعتی را در نظرهایم دخیل نکنم. اما وقتی بعضی از اتهام‌ها را می‌شنوم، احساس می‌کنم باید به عنوان دختر شریعتی از حیثیت پدرم دفاع کنم. بعد از گذشت بیش از 30 سال عده‌ای پیدا می‌شوند و می‌گویند اصلاً شریعتی نام خانوادگی پدر من نبود. او فردی بود به اسم علی مزینانی که به کمک ساواک از ایران خارج شد و بعد هم از بیماری قلبی مُرد. حتی گاهی می‌گویند، خود ساواک حسینیه ارشاد و جلسات پدرم را تدارک دیده بود و مدیریت می‌کرد. او در ادامه به روحیه مبارزه‌طلبانه پدرش اشاره و اظهار کرد: شریعتی با نه نگفتن به دین دولتی و نظام اجتماعی حاکم بر دوران خود، چالش و تنش مداومی ایجاد کرد.


امیـدی در دل مـردم شکوفه کرده است
گفت‌و‌گویی با شهرام ناظری انجام داده‌ است. وی به شرق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید: «به‌طور کلی با توجه به اینکه جناب آقای حسن روحانی انسان فرهیخته‌ای هستند و با توجه به طرز فکر ایشان و یارانشان و... همچنین جناب خاتمی که مورد علاقه اهل فرهنگ هستند؛ شک ندارم که در آینده شاهد رشد فرهنگ و هنر در مملکت خواهیم بود. با توجه به تخریب‌هایی که به وجود آمد نمی‌شود انتظار داشت که یک‌باره همه چیز درست شود. این موضوع نیاز به زمان دارد. همین که امیدی در دل مردم شکوفه کرده است، این خود بدون شک بسیار در پیشبرد هنر و فرهنگ اثرگذار خواهد بود؛ چون جامعه امیدوار با جامعه ناامید خیلی فرق می‌کند‌... به نظر من تخریب فرهنگی بسیار وسیع است. لازم است با برنامه‌ریزی صحیح آرام‌آرام به یک نتیجه نسبی برسیم.»

امان از این فرهادی سیاه‌نما
نوشت: آخرین ساخته اصغر فرهادی، در حالی اکران شد که ساختار کلی فیلم، مضمونی خلاف تصور کلی جهانیان نسبت به فرانسه زیبا و پاریس دوست‌داشتنی دارد و در واقع در مفهوم بومی و آنچه طرز تلقی بدگمانان است، یک «سیاه‌نمایی تمام و کمال» است تا این پرسش پیش آید که چرا اصغر فرهادی، کمک هزینه ساخت فیلم از اتحادیه اروپا را دریافت کرده و در خلاف جهت منافع این اتحادیه فیلم ساخته‌ و چرا فرانسوی‌ها متوجه مدل تحلیلی توهم توطئه‌ای ما ایرانی‌ها نیستند و از یک فیلم سیاه‌نمای جامعه فرانسه تقدیر می‌کنند!؟... متهم کنندگان ایرانی فیلم پیشین ‌فرهادی در مقابل این رویداد، سکوت‌ کرده‌‌ و مانده‌اند که چگونه صدهزار صدهزار به تعداد بلیت‌های فروخته شده این فیلم در فرانسه افزوده می‌شود و فرانسوی‌ها از این فیلم سرد استقبال می‌کنند!

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها