شناسه خبر : 4691 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

فساد اجتماعی در دهه 60 بیشتر از امروز بود
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: علیرضا پناهیان وجود همین تعداد باحجاب‌ها و نیروهای حزب‌الله در شرایط کنونی ایران را «معجزه‌ای الهی» دانست. وی این مطلب را در ارتباط با میزان دینداری مردم پیش و پس از انقلاب بیان کرده و افزوده‌ است: «گرایش به معنویت و دینداری واقعاً یک «معجزه الهی» است... نظام اسلامی از کدام شعار فاصله گرفته است؛ جمهوری اسلامی از شعارهای خودش فاصله نگرفته است که هیچ، بلکه مردم روزبه‌روز شعارهای انقلاب را بهتر درک و عمل می‌کنند. فساد اجتماعی در دهه اول انقلاب، به‌مراتب بیشتر و بدتر از الان بوده است... بنده خودم اول انقلاب با لباس روحانیت برخی مکان‌ها که می‌رفتم، افراد مسخره می‌کردند. اینها همه در حالی است که اکنون مجالس شهدا به‌مراتب شلوغ‌تر از اول انقلاب است و کسی شهدا را مسخره نمی‌کند.»

بدنم را «تاکسیدرمی» کنید
index:2|width:70|height:20|align:right نوشت: غلامحسین خالدی، محیط‌بان محکوم به اعدام طی تماسی از زندان یاسوج با اعلام کلافگی از چهار سال بلاتکلیفی و شرایط وخیم جسمانی‌اش گفته است: تصمیم گرفته تسلیم مرگ شود و از سازمان محیط زیست خواست بدنش را «تاکسیدرمی» کند تا بدانند محیط‌بانان در آستانه انقراض‌اند. غلامحسین خالدی با دو شکارچی که به روی او چاقو کشیده بودند درگیر می‌شود. دو شکارچی دیگر با تفنگ برنو این حادثه را نظاره می‌کنند. او به همراه همکارانش با شکارچیان گلاویز شده و در‌ گیر و دار این جدال، ۱۲ گلوله از پنج اسلحه کلاشینکف شلیک می‌شود و ناگهان «محمد پایه‌گذار» با چاقویی از غلاف درآمده در دستش، نقش بر زمین می‌شود. غلامحسین خالدی، دومین محیط‌بان منطقه دناست که حکم اعدام دریافت می‌کند.

افزایش سه‌برابری خانوارهای زیر خط فقر در دولت گذشته
index:3|width:70|height:20|align:right درباره سیاست‌های اجتماعی دولت قبل با محمدحسین شریف‌زادگان، وزیر رفاه دولت اصلاحات گفت‌وگو کرده است. او با استناد به آمارهایی که در سال ۱۳۹۱ برای تعیین خط فقر محاسبه شده است، می‌گوید ۴/۳۳ درصد خانوارهای شهری و ۱/۴۰ درصد خانوارهای روستایی زیر خط فقر مطلق قرار دارند. وی می‌گوید: «...طبق گزارش بانک جهانی در سال ۵۷، ۴۰ درصد از کل خانوارهای شهری و روستایی زیر خط فقر مطلق بوده‌اند و در پایان دوره دولت سازندگی ۸/۱۹ درصد و در آخر دولت اصلاحات ۵/۱۱ درصد از خانوارهای شهری و روستایی زیر خط فقر مطلق بوده‌اند. توزیع خط فقر در استان‌ها نیز نگران‌کننده شده است به طوری که در مناطق شهری استان سیستان و بلوچستان ۱/۶۳ و در روستاهای آن ۹۱/۷۶ درصد است.»

چرا دولت یازدهم با «تفکیک جنسیتی» مخالف است؟
index:4|width:70|height:20|align:right در گفت‌وگویی با سعید معیدفر، جامعه‌شناس نوشت:‌ سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد درباره تفکیک جنسیتی، به هیچ‌وجه با واقعیت‌های جامعه سازگاری نداشت. این سیاست‌ها نه‌تنها به هدفی که می‌خواستند -‌‌یعنی ایجاد یک فضای سالم‌تر در میان دو جنس -‌ نرسیدند، بلکه معضلات اجتماعی بیشتری را ایجاد کردند. سیاست تفکیک جنسیتی، علاوه بر اینکه موجب شکاف بین دولت و ملت می‌شود، لجاجت و واکنش‌های منفی در جامعه را موجب می‌شود... اینکه در دولت فعلی از مخالفت با تفکیک جنسی سخن می‌گویند می‌تواند دو دلیل داشته باشد؛ مخالفت با رویکرد دولت قبلی یکی از این دلایل است. اما دلیل اصلی شکست سیاست تفکیک جنسی است. اگر دولت قبلی نیز باقی بود این مساله را مسکوت نگه می‌داشت.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها