شناسه خبر : 4600 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

جایگاه تهران در بین ۱۴۰ کشور دنیا، کجاست؟
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: ای‌آی‌یو هر سال شهرهای بزرگ دنیا را با هم مقایسه و بر اساس معیارهای مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ثبات، فرهنگ، محیط زیست و ساخت و ساز به شهرها از 100، نمره می‌دهد. امسال ملبورن 5 /97 نمره و آدلاید که پنجم شد، 6 /96 نمره گرفته‌اند. دمشق هم به علت جنگ‌های داخلی در رتبه آخر قرار گرفت. پایتخت زیمبابوه هراره بیشترین پیشرفت را در سال اخیر نسبت به بقیه شهرها داشته است. در جمع همه این شهرها، تهران در میانه قرار دارد و رتبه ۸۰ را به خود اختصاص داده است. البته رتبه تهران در هزینه زندگی ۶۲ است... از سال 2010 که بررسی در این 140 شهر انجام می‌شود، میزان امنیت 2 /2 درصد کاهش یافته است.

۸۰ درصد مطلقه‌های کشور زیر ۳۰ سال هستند
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: محمد اسلامی معاون دفتر سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۳ به ازای هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور ثبت شد و متاسفانه ۸۰ درصد مطلقه‌های کشور زیر ۳۰ سال هستند... ۵۰ درصد طلاق‌ها در این دوره اتفاق می‌افتد و نیاز به مراقبت خانواده‌ها و کسب مهارت‌های لازم احساس می‌شود... چیزی که جامعه از ازدواج باید به دنبال آن باشد آرامش و سکونی است که در بین زوجین به وجود می‌آید و با تشویق افراد به ازدواج به دلیل وجود زمینه‌های بهبود شاخص سلامت می‌توان به سلامت جامعه کمک کرد... بر اساس نتایج بررسی‌های انجام‌شده، افراد متاهل نسبت به مجردان از سلامت عمومی بالایی برخوردارند. افراد مجرد بیشتر دچار افسردگی، اختلال در خواب و اختلال در کارکرد اجتماعی می‌شوند.

ابتلای سالانه ۳۵۰۰ کودک ایرانی به سرطان خون
index:3|width:35|height:20|align:right نوشت: در کنگره بین‌المللی انجمن خون و سرطان کودکان ایرانی، آماری درباره نتایج بررسی سرطان کودکان ارائه شد. در بخشی از این آمار آمده است: «از ۱۰۰ تا ۱۱۰هزار سرطان جدیدی که هر سال در کشور ثبت می‌شود، ۳۵۰۰ مورد آن مربوط به کودکان زیر ۱۵ سال است که سه درصد از میان کل سرطان کشور را تشکیل می‌دهد... در ۸۵ درصد موارد، سرطان کودکان، قابل درمان است... اینکه می‌گوییم سه درصد از سرطان‌های کشور، گریبان کودکان را می‌گیرد، آمار کمی نیست، زیرا کودکان در آغاز زندگی خود هستند و درمان در آنها نقش بسیار مهمی دارد. سرطان کودکان گاهی برای درمانش، ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود... پس از سرطان خون در کودکان ایرانی میزان شیوع سرطان مغز و اعصاب مرکزی و سرطان غدد لنفاوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.»

تحقق شرط وزارت ارتباطات برای فیلتر نشدن تلگرام
index:4|width:35|height:20|align:right نوشت: کاربران پرشمار پیام‌رسان تلگرام در ایران در روزهای اخیر شاهد تغییری در این نرم‌افزار بودند که می‌تواند به نوعی ضامن تداوم فعالیت این نرم‌افزار محبوب در ایران باشد چرا که خبر می‌رسد روبات مشهور «کلیپی» (با آی دی cliippy@) از کار افتاده و برای کاربران ایرانی، آفلاین شده است. کلیپی روباتی است که می‌توان به کمک آن از فایل‌های تصویری استیکر ساخت و همین قابلیت همواره گلایه مسوولان از این نرم‌افزار را موجب شده است چرا که به باور برخی از ایشان، موجبات وارد آمدن ضربه به شخصیت‌های مختلف در کشور و حتی زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی را فراهم کرده است؛ آن‌قدر که وزیر ارتباط تلویحاً شرط فیلتر نشدن تلگرام در ایران را حذف قابلیت استیکر‌سازی از این نرم‌افزار ذکر کرده بود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها