شناسه خبر : 4149 لینک کوتاه

مقابله هالیوود با قاچاق فیلم

صنعت سینمای آمریکا تلاش خود را برای مبارزه با دانلود غیرقانونی فیلم‌های هالیوود روی سایت‌های اینترنتی افزایش می‌دهد.

صنعت سینمای آمریکا تلاش خود را برای مبارزه با دانلود غیرقانونی فیلم‌های هالیوود روی سایت‌های اینترنتی افزایش می‌دهد.
بر اساس این شکایت‌نامه اقدامات قانونی علیه سایت‌های مووی رامر دات کام و سایت FOMDB که لینک فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دادند، آغاز شد. بنا بر نظر انجمن سینمای آمریکا، این سایت‌ها نسخه‌های غیرمجاز تازه‌ترین فیلم‌هایی را که بر پرده سینماها می‌رفتند در دسترس مردم می‌گذاشتند.
به‌رغم اینکه از این‌گونه سایت‌ها به عنوان «دزدان کوچک» یاد می‌شود با این حال هالیوود در نظر دارد عوامل بزرگ و اصلی قاچاق فیلم‌ها را نیز به زانو درآورد.
جان مالکولم، مدیر بخش ضد‌قاچاق فیلم در انجمن سینمای آمریکا می‌گوید: «بسیاری از مردم با مراجعه به این سایت‌های غیرقانونی از محصولات سینمایی‌ای که حق مولف دارند، استفاده کرده‌اند. ما سعی می‌کنیم این سایت‌ها و سایت‌های مشابه دیگر را از طریق قانونی ببندیم.» مالکولم ادامه می‌دهد: «چنین روش‌هایی عناصر اساسی از استراتژی مبارزه علیه اقتصاد غیرمجاز در سایه است و موجب توسعه پیشگیری از تاثیرات آن می‌شود. عاملان آن از سر راه برداشته شده و مقلدان آنها محدود می‌شوند.» انجمن سینمای آمریکا از ماه ژوئن ۲۰۰۷ تا‌کنون هفت شکایت‌نامه علیه سایت‌هایی چون مووی رامر و FOMDB در اختیار دادگاه قرار داده است. این شکایت‌ها بر اساس قانون حق مولف ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۷۶ تنظیم شده‌اند که طبق آن شرکت تهیه فیلم به شکل قانونی می‌تواند خسارات مالی وارده را از این سایت‌ها مطالبه کند و مراجع قضایی حتی می‌توانند این‌گونه سایت‌ها را تعطیل کنند. گرگ وال‌استریت، ساخته مارتین اسکورسیزی در صدر فهرست فیلم‌هایی قرار گرفته است که در سال ۲۰۱۴ به صورت غیرقانونی دانلود شده‌اند. به گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم که بر اساس زندگی جوردن بلفورت، کارگزار سهام در نیویورک ساخته شده، در سال ۲۰۱۴ کمی بیش از ۳۰ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.
انیمیشن یخ‌زده محصول کمپانی دیزنی با فاصله کمی در رده دوم این فهرست قرار گرفته است و در رده سوم فیلم علمی-تخیلی جاذبه (۲۹ میلیون و ۳۵۷ هزار بار) قرار دارد.
گرگ وال‌استریت با بازی لئوناردو دی‌کاپریو که از فیلم‌های مطرح سال گذشته در جوایز اسکار بود، به دلیل داشتن صحنه‌های عیان جنسی، استفاده از مواد مخدر و به کارگیری کلمات رکیک در فیلمنامه جنجال‌ساز بود.
12 سال بردگی، کاپیتان فیلیپس و کلاهبرداری آمریکایی از دیگر فیلم‌های سال گذشته بودند که در فهرست دانلود غیرقانونی جا دارند.
فیلم‌های این فهرست از جمله پرفروش‌ترین‌های فیلم‌های سال ۲۰۱۴ بوده‌اند؛ از جمله انیمیشن یخ‌زده که رکوردهای زیادی بر جا گذاشت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها