شناسه خبر : 4038 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده های روزنامه

دروغ می‌گویند و اسکار می‌گیرند
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان سینما در برنامه تلویزیونی راز گفت: «...‌یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط‌مشی من را اسکار تعیین می‌کند‌... تندی عمار مرا هول می‌کند و گاه می‌ترسم نزدیکش شوم ولی یک چیزی را درونش دارند اینکه چرا درست شده و چرا این بچه‌ها احساس می‌کنند که در فجر جایی ندارند؟ من در جشنواره برلین دیدم که ما حرفی در میان آنان نداریم و مساله ما مساله آنان نیست... دغدغه بچه‌های جشنواره عمار همان 30 سال پیش من است و حرف‌های آن زمان من است و زمان 30 سال پیشم را در بین الان آنان می‌بینم.»

9 میلیون و 700 هزار بی‌سواد داریم
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در حاشیه بازدید از مراکز سوادآموزی مازندران با بیان اینکه اقدامات مناسبی در راستای افزایش سواد جامعه صورت گرفته است، گفت: بر اساس اعلام نتایج مرکز آمار 9 میلیون و 719 هزار بی‌سواد در کشور وجود دارند... سه میلیون و 456 هزار نفر از افراد بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند... این گروه سنی در هدف برنامه سواددار کردن سازمان آموزش و پرورش قرار دارند... پالایش اطلاعات افراد باسواد، افراد فوت‌شده و افراد غیرقابل آموزش پس از نتایج سرشماری در کشور صورت گرفته است... از سال 90 تا 92 یک میلیون و 200 هزار نفر در پوشش خدمات سوادآموزی کشور قرار گرفتند... طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان یکی از طرح‌های مهم سازمان آموزش و پرورش در سال 93 است.

جریمه شدن دختر رادان
index:3|width:50|height:20|align:right گفت‌وگویی با سردار احمدرضا رادان معاون ناجا انجام داده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «...‌غیر از اراذل و اوباش هیچ‌کس دیگری نباید به کهریزک می‌رفت... ما نسلی هستیم که مورد عنایت قرار گرفتیم چون معلوم نیست اگر انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت ما در حال حاضر در چه جایگاهی بودیم... طرح امنیت اجتماعی باید در کشور اتفاق می‌افتاد، این مسیر را دین برای ما مشخص کرده بود... قول می‌دهم اگر شرایط فراهم شود بساط معتادها را برای همیشه جمع کنم... در یک زمانی دخترم از سوی یک افسر راهنمایی رانندگی جریمه شد که آن افسر به دخترم گفته بود چون دانشجویی جریمه‌ای کمتر می‌نویسم اما چون محجبه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) دعا کن، این فرد یک قهرمان است که دیده نشده است.»

خودکشی روزانه بیش از 11 نفر در ایران
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در ۹ماهه سال گذشته ۳۱۲۵ نفر خودکشی کرده‌اند. بر همین اساس در مدت مشابه سال ۹۱ نیز ۲۷۴۰ تن به علت آنچه پزشکی قانونی آن را خودکشی تشخیص داده بود، جان خود را از دست داده‌اند... ایران در ﺑﯿﻦ ﮐﺸﻮرﻫﺎی دﻧﯿﺎ در زﻣﯿﻨﻪ ﺧﻮدﮐﺸﻰ رﺗﺒﻪ ۴۸ را دارد اﻣﺎ از ﻃﺮف دﯾﮕﺮ در ﺣﺎﻟﻰ ﮐﻪ آﻣﺎرﻫﺎی اراﺋﻪ‌ﺷﺪه ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﻣﯿﺰان ﺧﻮدﮐﺸﻰ در اﯾﺮان را ﺳﻪ در ۱۰۰ ﻫﺰار ﺑﺮای زﻧﺎن و ﯾﮏ در ۱۰۰ ﻫﺰار ﺑﺮای ﻣﺮدان ﻧﺸﺎن ﻣﻰ‌دﻫﺪ، ﺷﻮاﻫﺪ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن اﯾﻦ آﻣﺎرﻫﺎ را ﻧﺰدﯾﮏ ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ ﻧﻤﻰ‌داﻧﺪ... اکنون آمارهایی وجود دارد حاکی از آنکه سالیانه پنج تا هفت هزار نفر از طریق خودکشی جان خود را می‌گیرند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها