شناسه خبر : 36779 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سوپراستار فینال

عادل فردوسی‌پور با گزارش اینستاگرامی فینال لیگ قهرمانان آسیا، رکورد شکست

سوپراستار فینال

فرهاد حسین‌پور: «سلام به ایران عزیز، نمی‌دانید چقدر دلم برایتان تنگ شده بود. به خودم گفته بودم خودت را اول بازی کنترل کن ولی...». این جملات آغازین عادل فردوسی‌پور، گزارشگر ویژه فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در سال 2020 است. کسی که در زمانه قحط‌الرجال متخصصان، بدون شک در حوزه فعالیت خود، چهره‌ای سرشناس نه‌تنها در ایران که در جهان محسوب می‌شود.

عصر روز شنبه ۲۹ آذرماه، بازی فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی در کشور قطر برگزار شد. حساسیت این بازی باعث شده بود که بسیاری از شهروندان ایرانی در سطح شهر، خیابان یا محل کار این بازی را از طریق تلویزیون و تلفن‌های همراه پیگیری کنند. آنچه تب و تاب این بازی را به ویژه برای مخاطبان ایرانی بیشتر کرد، دعوت عادل فردوسی‌پور از سوی AFC برای گزارش مستقیم بازی از قطر بود. دعوتی که به یک جنجال اینستاگرامی تبدیل شد و دوباره در آتش جدال بین منتقدان صداوسیما و حامیان این سازمان عریض و طویل دمید.

آمارها نشان می‌دهد حدود چهار میلیون و 600 هزار نفر با ورود به پخش زنده صفحه AFC گزارش عادل فردوسی‌پور را دنبال کرده‌اند. ضمن اینکه این پخش زنده با 809 هزار بیننده در لحظه، جایگاه پنجمین پخش زنده پربیننده اینستاگرامی ایران را از آن خود کرد. اتفاقی که باعث تعجب و حیرت عوامل رسانه‌ای AFC در قطر شد و باعث شد تا آنها فردوسی‌پور را سوپراستار بنامند که توانسته چنین اتفاقی را رقم بزند. این بازی در نهایت با نتیجه دو بر یک به نفع اولسان به پایان رسید و این تیم کره‌ای قهرمان آسیا شد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها