شناسه خبر : 35399 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

زنده کردن زنده‌رود

کارگروه احیای رودخانه زاینده‌رود به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد

زنده کردن زنده‌رود

جلسه کارگروه احیای رودخانه زاینده‌رود روز سه‌شنبه هفته گذشته به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست، رضا اردکانیان وزیر نیرو و مدیران ارشد استان اصفهان در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه کارگروه احیای رودخانه زاینده‌رود با اشاره به اینکه مساله آب یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش‌روی کشور است، گفت: مساله آب مساله امروز و فردای ایران است و باید با همکاری، مفاهمه و برنامه‌ریزی همه دستگاه‌ها برای ساماندهی آن تلاش کنیم.

وزیر نیرو پیش از تشکیل اولین جلسه کارگروه احیای زاینده‌رود و در نشست با مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احیای رودخانه زاینده‌رود وظیفه ملی است، تصریح کرد: این مساله در دستور کار جدی وزارت نیرو است و پس از تصمیم سال گذشته دولت برای تشکیل کارگروه یادشده جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شده است. وی ادامه داد: مطمئناً اگر در این ساختاری که انجمن‌های مردم‌نهاد و صنوف حضور دارند و نقش استانداران در آن پررنگ دیده شده، به شکل جدی وارد عمل شویم، نه‌تنها مساله احیای زاینده‌رود در مسیر حل شدن قرار خواهد گرفت بلکه یک مدل موفق عملیاتی برای مدیریت منابع آب سایر حوضه‌های آبریز نیز ایجاد خواهد شد. وزیر نیرو تاکید کرد: مشکل زاینده‌رود از همان مسیری که ایجاد شده باید حل شود. مشکل از بخشی کردن و به رسمیت نشناختن ماهیت چندانضباطه مدیریت منابع آب ایجاد شده که در مواقع پرآبی چندان این کار خطا انجام نمی‌گیرد. اردکانیان ادامه داد: زمانی که بالادست و پایین‌دست حوضه آبریز در کنار یکدیگر و بدون فرافکنی مشغول به کار شوند و هر سازمان و گروهی مشکل را صرفاً در سمت مقابل نبیند طبیعتاً مساله حل‌شدنی است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها