شناسه خبر : 30232 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گوهریابی

تجلیل از علاء میرمحمدصادقی به خاطر 70 سال کارآفرینی و نیکوکاری

مراسم نکوداشت علاء میرمحمدصادقی با عنوان 70 سال خدمت،‌ کارآفرینی، مسوولیت اجتماعی و نیکوکاری روز دوشنبه 29 بهمن در اتاق ایران برگزار شد.

گوهریابی

مراسم نکوداشت علاء میرمحمدصادقی با عنوان 70 سال خدمت،‌ کارآفرینی، مسوولیت اجتماعی و نیکوکاری روز دوشنبه 29 بهمن در اتاق ایران برگزار شد.

سید علاء میرمحمدصادقی که در سال 1310 در اصفهان به دنیا آمده، از همان دوران کودکی وارد فعالیت اقتصادی شده و فعالیت سیاسی را هم از دوران نوجوانی آغاز کرده است، اما آنچه بیش از همه این فعالیت‌های موثر، در اعتبار بخشیدن به وجهه این کارآفرین نقش داشته، فعالیت‌های خیرخواهانه اوست که دهه‌های متوالی در قالب مدرسه‌سازی و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه پیگیری شده است. مجموعه این فعالیت‌ها و وجهه شخصی میرمحمدصادقی چهره‌ها و مقامات مختلف سیاسی و فعالان اقتصادی را به مراسم نکوداشت او کشانده بود.

علی مطهری، نایب رئیس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به توصیف شخصیت میرمحمدصادقی پرداخت. او حاج‌آقا علاء را از جمله شخصیت‌هایی توصیف کرد که مجموعه‌ای از صفات برجسته از جمله بینش فرهنگی، اجتماعی، صبر، کارآفرینی و روحیات آگاه در وی جمع شده است. مطهری گفت: مراودات حاج‌آقا میرمحمدصادقی با شخصیت‌های برجسته از دهه 30 از جمله شهید مطهری و شهید بهشتی نشان‌دهنده وجود خصیصه گوهریابی در ایشان است.

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در توصیف شخصیت میرمحمدصادقی گفت: ارادت بنده به ایشان از زمان مرحوم پدرم به ارث رسیده است؛ پدرم همواره تاکید داشتند که در کشور بازرگانان کاردرستی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین نمونه‌های موفق این بازرگانان، حاج علاء میرمحمدصادقی است؛ فردی که خودش را برای کشورش می‌خواهد نه کشور را برای خودش.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، پس از تجلیل از ویژگی‌های شاخص علاء میرمحمدصادقی، با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور گفت: راه‌حلی جز اعتماد به بخش خصوصی نداریم. فعالان اقتصادی به دلیل نوع فعالیتی که دارند از دیرباز توجه خاصی به مسوولیت‌های اجتماعی خود داشته‌اند و این سنت همیشه از سوی آنها دنبال شده است. جهانگیری با طرح این سوال که چرا فعال اقتصادی باید از توسعه فعالیت‌های تجاری و تولیدی خود نگران باشد، اظهار کرد: زمانی که وزیر صنایع بودم، ابهام یکی از فعالان اقتصادی در مورد سقف فعالیت‌های یک فعال اقتصادی را با مقام معظم رهبری مطرح کردم و ایشان تاکید کردند که نباید هیچ سقفی برای فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی قائل شد.

در این مراسم از تندیس و تمبر اختصاصی علاء میرمحمدصادقی رونمایی شد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها