شناسه خبر : 30157 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سعادتمندی

اهدای سیمرغ بلورین به علی نصیریان پس از 40 سال

اختتامیه سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شامگاه 22 بهمن‌ماه برگزار شد. در این دوره از جشنواره سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بهترین کارگردانی به «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار اهدا شد. الناز شاکردوست و هوتن شکیبا نیز برای همین فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد را به دست آوردند.

سعادتمندی

اختتامیه سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شامگاه 22 بهمن‌ماه برگزار شد. در این دوره از جشنواره سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بهترین کارگردانی به «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار اهدا شد. الناز شاکردوست و هوتن شکیبا نیز برای همین فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد را به دست آوردند. برای همین فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فرشته صدرعرفایی و سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به ایمان امیدواری رسید و «شبی که ماه کامل شد» در مجموع بیشترین جوایز جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. این فیلم بر اساس ماجرای واقعی ازدواج عبدالحمید ریگی با دختری به نام فائزه منصوری ساخته شده که به قتل فائزه و برادرش توسط عبدالمالک ریگی منجر شده است. الناز شاکردوست، ایفاگر نقش فائزه، هنگام دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن گفت: امیدوارم در هیچ کجای جهان هیچ زنی، هیچ مادری، هیچ عاشقی قربانی سیاست‌ها نشود. فرشته صدرعرفایی نیز پس از دریافت جایزه خود گفت: آرزو می‌کنم دنیای ما دنیای عشق در برابر تکفیر، صلح در برابر جنگ و دوستی در برابر دشمنی باشد. فرشته صدرعرفایی نیز پس از دریافت جایزه خود، آرزو کرد که دنیای ما دنیای عشق در برابر تکفیر، صلح در برابر جنگ و دوستی در برابر دشمنی باشد.

اما یکی از اتفاق‌های بحث‌برانگیز این دوره از جشنواره فیلم فجر اهدای سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد به علی نصیریان بود. این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر هنگام دریافت این جایزه که به خاطر ایفای نقش در فیلم «مسخره‌باز» اثر همایون غنی‌زاده، به او اهدا شد، گفت: من در این 40 سال تا حالا سیمرغ نگرفته‌ام. انتظار هم نداشتم. ولی حالا آقایان محبت کرده‌اند سیمرغ درجه دو (سیمرغ نقش مکمل) به من داده‌اند. او که با تشویق شدید حضار مواجه شده بود، ادامه داد: عیب ندارد. من با کمال میل می‌پذیرم. فقط با اینکه در زندگی‌ام مشکلاتی داشتم که نمی‌توانستم خیلی سرحال باشم، دلم می‌خواست بیایم اینجا از این تریبون بگویم که من آدم سعادتمندی بودم به دلیل اینکه در این سن این امکان و این فرصت را پیدا کردم که با همایون غنی‌زاده که جای نوه یا پسر من است، کار کنم. این شانس من پیرمرد بود که بتوانم در یک کار خلاقانه و شکننده چارچوب‌های معمول بازی کنم.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها