شناسه خبر : 29999 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آسیب به امید

اسحاق جهانگیری درباره کمرنگ شدن امید و اعتماد جوانان هشدار داد

معاون اول رئیس‌جمهور در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور، با تاکید بر اینکه جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه کشور ایجاد کنند گفت: با استفاده از جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان پنجره‌های بزرگی با ظرفیت‌های فراوان به روی امروز و آینده کشور باز کرد.

آسیب به امید

معاون اول رئیس‌جمهور در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور، با تاکید بر اینکه جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه کشور ایجاد کنند گفت: با استفاده از جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان پنجره‌های بزرگی با ظرفیت‌های فراوان به روی امروز و آینده کشور باز کرد. این مهم‌ترین موضوعی است که می‌تواند مسیر درست را پیش روی کشور قرار دهد. در داخل و خارج از کشور سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام شده تا به امید و اعتماد جوانان نسبت به آینده کشور آسیب وارد شود. دست‌های بسیاری در کار است تا جوانان نسبت به آینده بیمناک شوند و امید و اعتماد آنها نسبت به فردای خود و کشورشان کمرنگ شود. آنها می‌خواهند این فرصت طلایی را به تهدید علیه کشورمان تبدیل کنند. باید راهکارهایی پیدا کنیم تا اعتماد و امید جوانان نسبت به آینده کشور افزایش یابد.

اسحاق جهانگیری افزود: جامعه‌ای که آینده برایش اهمیت داشته باشد حتماً تغییر و تحول را به سمت اصلاح وضع موجود پیش می‌برد و حتماً به جوان و جوانان تکیه می‌کند. باید نسبت به آینده جامعه حساس باشیم و افق روشنی از آینده کشور پیش روی مردم قرار دهیم. این امر می‌تواند موجب افزایش اعتماد و تقویت امید مردم نسبت به آینده شود.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، نیز در این مراسم که در کرمان برگزار شد، بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای برای حل مشکلات جوانان در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است. تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با جوانان در ابتدای این دولت صد بود که در حال حاضر این تعداد به بیش از دو هزار رسیده است. تعداد خانه‌های جوان نیز در ابتدای دولت تدبیر و امید صفر بود ولی در حال حاضر 90 خانه جوان فعال در سطح کشور وجود دارد.

در این مراسم همچنین استاندار کرمان گزارشی از آمار جوانان استان ارائه کرد و گفت: 27 درصد جمعیت استان جوانان هستند اما متاسفانه نرخ بیکاری در میان جوانان استان 29 درصد است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها