شناسه خبر : 29857 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مدیران شهر

پیروز حناچی با اسلاف خود جلسه هم‌اندیشی برگزار کرد

نشست مشترک شهرداران تهران در غیاب قالیباف، احمدی‌نژاد، کرباسچی و ملک‌مدنی برگزار شد. محمد توسلی، کمال‌الدین نیک‌روش، غلامحسین دلجو، محمدنبی حبیبی، مرتضی طباطبایی، مرتضی الویری، محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی در این نشست حضور داشتند، اما چهار غایب جلسه دعوت حناچی را رد کردند.

مدیران شهر

نشست مشترک شهرداران تهران در غیاب قالیباف، احمدی‌نژاد، کرباسچی و ملک‌مدنی برگزار شد. محمد توسلی، کمال‌الدین نیک‌روش، غلامحسین دلجو، محمدنبی حبیبی، مرتضی طباطبایی، مرتضی الویری، محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی در این نشست حضور داشتند، اما چهار غایب جلسه دعوت حناچی را رد کردند. نام محمدکاظم سیفیان را نیز مرگ از فهرست شهرداران تهران پس از انقلاب خط زده است. طبق گزارش همشهری‌آنلاین، محور اصلی نشست مشترک شهرداران تهران که ظهر روز سه‌شنبه 18 دی‌ماه برگزار شد، بحث و گفت‌وگو درباره چالش‌های مهم شهر و راهکارهای آنها بود. شهردار تهران در این نشست خطاب به شهرداران گذشته پایتخت این پرسش را مطرح کرد که اگر جای من بودید، چگونه تهران را اداره می‌کردید؟ هر یک از حاضران به بیان خاطرات خود از دوران شهردار بودنشان پرداختند. از جمله محمدنبی حبیبی به ذکر این موضوع پرداخت که در دوره شهرداری او سیل مهیبی در تهران آمد و مدتی بعد نیز موشک‌باران شروع شد.

شهردار این روزهای تهران اما در توضیح آنچه در این جلسه گذشت، اظهار کرد: ما در حال حاضر شرایط سختی داریم اما وقتی دوستان ما شرایط ابتدای دهه ۶۰ را بیان کردند دیدیم که بعضی از آن شرایط از وضعیت فعلی هم سخت‌تر بوده است. البته در آن زمان در اداره امور شهر سرمایه‌های قوی انسانی داشتیم و این کاهش سرمایه اجتماعی می‌تواند مهم‌ترین تفاوت در وضعیت فعلی با آن زمان باشد. کارهای بزرگی مانند کنترل ترافیک و آلودگی را بدون همراهی مردم نمی‌توانیم انجام دهیم.

حناچی درباره علت غیبت چهار شهردار در این جلسه هم‌اندیشی اعلام کرد: «جای چهار تن از همکاران ما خالی بود. آقای ملک‌مدنی مادرشان در یزد در آی‌سی‌یو بودند و نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند. برای بقیه دوستان هم دعوت‌نامه ارسال شده بود اما متاسفانه نتوانستیم در خدمت آنها باشیم. آقای قالیباف به مناسبت عقدکنان پسرشان در مشهد حضور داشتند. آقای کرباسچی هم به دلیل تداخل جلسه در همین زمان در جمع ما حضور نداشتند.»

دو تن از غایبان نشست مشترک شهرداران تهران در دوره انقلاب اسلامی، طولانی‌ترین دوره‌های مدیریت شهری را در کارنامه دارند. غلامحسین کرباسچی از سال 1368 تا سال 1377 و محمدباقر قالیباف از سال 1384 تا سال 1396 روی‌هم‌رفته بیش از نیمی از سال‌های پس از انقلاب را شهردار تهران بوده‌اند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها