شناسه خبر : 29154 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

«پلی‌بک» خوانی حمید هیراد تایید شد

ایرنا نوشت: 25 تیرماه، کنسرت حمید هیراد در شیراز حواشی مختلفی ایجاد کرد. پس از شایعه «پلی‌بک» خواندن هیراد (لب زدن)، واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد که تصمیم دارد فیلم‌ها و مدارک مربوط به اجراهای مختلف کنسرت شیراز هیراد را بررسی و نتیجه را اعلام کند. مهدی رنجبر، معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ضمن تایید خبر «پلی‌بک»خوانی هیراد از تذکر به خواننده، موسسه و تهیه‌کننده خبر داده، خبر ممنوعیت هیراد از برگزاری کنسرت در شیراز تا پایان سال 97 را اعلام کرده و از اختصاص یک سانس رایگان برای مردم در شیراز در ازای آن بخش از کنسرت که «پلی‌بک» بوده خبر داده است.

مرگ نویسنده‌ای که مراسم تدفین نداشت

ایسنا نوشت: پیکر مرحوم ناصر ایرانی، نویسنده نامدار در عرصه داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی، برای کالبدشکافی به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد. ناصر ایرانی وصیت کرده بود که چون قلمش را در تمام عمر به مردم هدیه داده، جسمش را نیز از طریق دانشگاه وقف مردم کند و بدین ترتیب کل اعضای بدن آن مرحوم به دانشگاه علوم پزشکی تهران اهدا شد. ناصر ایرانی که در ۸۱سالگی پس از مدت‌ها تحمل بیماری درگذشت، داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس دهه ۴۰ و ۵۰ در ایران بود که در دوران هشت سال جنگ به درخواست خود برای نوشتن داستان و رمان به جبهه رفت. از معروف‌ترین نمایش‌نامه‌های ایرانی می‌توان به «ما را مس کنید» و «سه نمایش‌نامه کسالت‌بار» اشاره کرد.

زاگرسی شدن جنگل‌های شمال ایران

خراسان نوشت: هشدار درباره وضعیت نگران‌کننده تخریب جنگل‌های کشور سال‌ها قبل توسط کارشناسان داده شد اما خیلی جدی گرفته نشد آنقدر که این روزها از نصف شدن جنگل‌های شمال کشور طی 40 سال می‌شنویم یا خبرهایی اعلام می‌شود از مرگ دسته‌جمعی 40 هزار هکتار جنگل شمشاد در مناطق شمالی کشور. حتی اگر این آمارها خیلی هم به مبانی آماری متکی نباشد، هیچ‌کس وضعیت جنگل‌های شمال را طبیعی نمی‌داند. رئیس انجمن جنگلبانی ایران از مشاهده نشانه‌هایی از جمله مرگ دسته‌جمعی 40 هزار هکتار جنگل شمشاد به عنوان نمونه‌ای برای آغاز روند مسیر زاگرسی شدن جنگل‌های شمال ایران خبر می‌دهد و معتقد است ناقوس مرگ با ادامه روندهای مدیریت اقلیمی به‌خصوص در جنگل، به صدا درآمده است.

تعداد مسمومان الکل به ۹۵۹ تن رسید

ایلنا به نقل از ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، نوشت: از 5 /1 ماه اخیر که موجی غیرعادی از مسمومیت با الکل ایجاد شد تا 6 آبان ۹۵۹ نفر مسموم با الکل مراجعه‌کننده داشته‌ایم که ۴۰۲ نفر در البرز، ۳۲۶ نفر در هرمزگان، ۷۶ نفر در خراسان شمالی و ۶۱ نفر در تهران بوده‌اند. متاسفانه ۸۴ نفر از آنها فوت کرده‌اند و ۳۰۵ نفر هم مورد دیالیز قرار گرفته و ۲۷ نفر هم نابینا یا کم‌بینا شده‌اند. عمدتاً مسمومیت این افراد با الکل متیلیک بوده و بخشی از آنها هم الکل دست‌ساز مصرف کرده‌اند. در این زمینه برخی دستگیری‌ها انجام شده است. حتی در الکل‌هایی که در بسته‌بندی‌های خارجی و پلمب‌شده هستند به‌ راحتی امکان تقلب وجود دارد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها