شناسه خبر : 2538 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

قطار گردشگران خارجی وارد ایران شد

میهمان فرنگی

قطار گردشگری گلدن ایگل(Golden Eagle Luxury Trains) با گردشگرانی از استرالیا و چند کشور اروپایی ۱۴ فروردین‌ماه وارد ایران شد. این قطار به عنوان پنجمین قطار گردشگری گلدن ایگل که حامل گردشگرانی از استرالیا، انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند و روسیه است، ۱۳ فروردین‌ماه از مرز سرخس وارد ایران و روز ۱۴ فروردین‌ماه نیز وارد کرمان شده است.

قطار گردشگری گلدن ایگل (Golden Eagle Luxury Trains) با گردشگرانی از استرالیا و چند کشور اروپایی 14 فروردین‌ماه وارد ایران شد. این قطار به عنوان پنجمین قطار گردشگری گلدن ایگل که حامل گردشگرانی از استرالیا، انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند و روسیه است، 13 فروردین‌ماه از مرز سرخس وارد ایران و روز 14 فروردین‌ماه نیز وارد کرمان شده است. خبرگزاری صداوسیما به نقل از مدیرکل راه‌آهن استان کرمان نوشته است: «این گردشگران از کشورهای اروپایی، آمریکایی و کانادا هستند که به ایران سفر کرده‌اند. این گردشگران از شهرستان‌های راین و ماهان دیدن می‌کنند و از کرمان خارج می‌شوند.»
محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، نیز با اعلام اینکه این قطار حامل 74 گردشگر است، اظهار کرده است: «قطارهای بین‌المللی گردشگری یکی از نمونه‌های خاص سفر در دنیا محسوب می‌شوند که کم‌کم بر تعدادشان در ایران افزوده می‌شود. این قبیل تورها به وسیله یک آژانس داخلی و با همکاری شرکت‌های بین‌المللی انجام می‌شود و قرار است دامنه سفر این تورها تا شهرهای راین و بم هم توسعه پیدا کند.» به گزارش ایرنا، وفایی با اعلام این خبر که «فروردین‌ماه امسال قطارهای دیگری نیز به کرمان خواهد آمد»، گفته است: «مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران مقاصد اصلی این تورهاست.» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان روند ورود گردشگران خارجی به این استان را دارای رشدی قابل توجه توصیف و پیش‌بینی کرده است این روند در سال جاری رشدی 25‌درصدی را رقم بزند و تعداد گردشگران به بالای 40 هزار برسد.
طبق گزارش‌ها، با تلاش‌های بسیاری که از سال قبل برای حضور تورهای گردشگری خارجی از ایران در کرمان شده است چند قطار گردشگری وارد این استان شده است. حضور کویرنوردان خارجی در شهداد نیز از نتایج این تلاش‌هاست. پیش از این در اواسط پاییز سال گذشته، قطار گردشگری هزار و یک شب به عنوان چهارمین قطاری که وارد ایران می‌شد، سفرش را از کرمان آغاز کرد. قطار گردشگری هزار و یک شب نخستین قطاری بود که با مدیریت ایرانی‌ها وارد کرمان شد. مسافران قطار گردشگری هزار و یک شب از کشورهای سوئیس، انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، اتریش، لیتوانی و سنگاپور وارد استان کرمان شدند تا از جاذبه‌های گردشگری شهرهای ماهان، شهداد، کرمان و بازار تاریخی کرمان بازدید کنند و پس از بازدیدی دو روزه از این استان، سفرشان را در تهران، مشهد، یزد، شیراز و اصفهان ادامه دهند.

دراین پرونده بخوانید ...

  • سودای سفر

    چرا گردشگری داخلی در کشور سامان پیدا نمی‌کند؟

    سودای سفر

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها