شناسه خبر : 21258 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

حامیان حقوق حیوانات در اعتراض به سگآ‌زاری تجمع کردند

اپیدمی

انتشار فیلمی از شکنجه یک قلاده سگ در شبکه‌های اجتماعی بار دیگر خشم فعالان زیست‌محیطی و دوستداران حیوانات را برانگیخت. این فیلم از مردی گرفته شده که سگی را با ضرباتی محکم به بدنه خودرو خود می‌کوبد و سپس با «بیل» آن را مورد اصابت قرار می‌‌هد.

انتشار فیلمی از شکنجه یک قلاده سگ در شبکه‌های اجتماعی بار دیگر خشم فعالان زیست‌محیطی و دوستداران حیوانات را برانگیخت. این فیلم از مردی گرفته شده که سگی را با ضرباتی محکم به بدنه خودرو خود می‌کوبد و سپس با«بیل» آن را مورد اصابت قرار می‌‌هد. این تصاویر چنان فاجعه‌آمیز بود که حامیان حقوق حیوانات را به مقابل سازمان حفاظت محیط زیست بکشاند. روز سوم اسفندماه جمعی از معترضان به این نوع رفتارها با حیوانات در تهران با پلاکاردهایی در دست، مقابل سازمان حفاظت محیط زیست تجمع کردند و خواستار تدوین قوانین بازدارنده در آزار، شکنجه و کشتار حیوانات شده و خواهان به رسمیت شناخته شدن حق زندگی برای حیوانات شدند. در میان تجمع‌کنندگان، بازیگرانی چون هدیه تهرانی، صابر ابر، میترا حجار و‌... نیز حضور داشته‌اند. البته موج این اعتراض به شهرهای دیگر نظیر مشهد نیز رسید. این دومین بار است که تصاویری از آزار سگ‌ها به فضای مجازی راه پیدا می کند. در فروردین امسال هم، فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد، چند شکارچی با تزریق اسید سعی در کشتار تعدادی سگ داشتند. در آن زمان نیز اعتراض‌های بسیاری به پا خاست اما اکنون تکرار این واقعه حاکی از آن است که آن اعتراض‌ها به شکل‌گیری فرآیندی بازدارنده نینجامید. اگرچه از مجازات عاملان تزریق اسید به سگ‌ها، خبری منتشر نشد اما این بار از اقبال بد عاملان حادثه اخیر، آنها دستگیر و بازداشت شده‌اند. به دلیل واضح بودن پلاک خودرو شکارچیان در فیلم، مشخص شده است که عامل این رفتار وحشیانه چه کسانی بودند. از این‌رو، با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و با دستور دادستان کلاله، عامل این اقدام بازداشت شده است.
اما آن‌گونه که مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست خبر داده‌اند، قرار است، قانونی برای جلوگیری از آزار حیوانات ولگرد یا بدون سرپرست تدوین شود. چنان‌که معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در واکنش به واقعه حیوان‌آزاری اخیر در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «در مورد سگ‌آزاری اخیر در گلستان، کاربران عزیز بسیار سوال کرده‌اند. این فرد خاطی با پیگیری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بازداشت شده و سگ آزاردیده نیز زنده و تحت مداواست.»
او در ادامه آورده است: «در عین حال سازمان حفاظت محیط زیست به‌رغم عدم مسوولیت قانونی در خصوص حیوانات بی‌سرپرست به ویژه در شهرها به خاطر حساسیت‌ها و مطالبه عمومی، ماده واحده قانونی را به منظور سامان دادن وضعیت این حیوانات و جلوگیری از آزار و اذیت آنها، تدوین و به هیات دولت ارائه کرده است.»






دراین پرونده بخوانید ...

  • جنون خرید

    چرا خریدهای مردم در پایان سال، غیرمنطقی می‌شود؟

    جنون خرید

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها