شناسه خبر : 20609 لینک کوتاه

بیضایی با «مجلس ضربت زدن» در تئاتر شهر

تئاتر شهر روزهای خوشی را پشت سر می‌گذارد؛ محمد یعقوبی و نغمه ثمینی بعد از سال‌ها دوباره به سالن اصلی تئاتر ایران بازگشته‌اند و با اجرای نمایش «هیولاخوانی» عنوان پرفروش‌ترین اجرای این بنای باشکوه را با ۲۸ اجرا به خود اختصاص داده‌اند.

تئاتر شهر روزهای خوشی را پشت سر می‌گذارد؛ محمد یعقوبی و نغمه ثمینی بعد از سال‌ها دوباره به سالن اصلی تئاتر ایران بازگشته‌اند و با اجرای نمایش «هیولاخوانی» عنوان پرفروش‌ترین اجرای این بنای باشکوه را با 28 اجرا به خود اختصاص داده‌اند. در آن سو فاطمه معتمدآریا بازیگر سرشناس سینما بعد از یک دوره ممنوع‌الکاری دوباره به سینما و تئاتر بازگشته است و به زودی با بازی در نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» اثر مشهور برتولت برشت آلمانی به تئاتر شهر می‌آید. در این نمایش بهناز جعفری هم حضور دارد، منتقدانی که پیشتر در جشنواره این نمایش را دیده بودند، جملگی از بازی درخشان معتمدآریا در این نمایش تعریف کرده بودند و حالا باید دید با آمدن این نمایش به تئاتر شهر آیا ننه دلاور به کارگردانی زهرا صبوری رکورد تازه‌ای را ثبت خواهد کرد؟
همچنین در برنامه‌های ویژه تئاتر ویژه رمضان هم تئاتر شهر میزبان نمایشنامه‌ای از بهرام بیضایی با کارگردانی محمد رحمانیان خواهد بود. رحمانیان نمایشنامه بهرام بیضایی را با عنوان «مجلس ضربت زدن» نمایشنامه‌خوانی می‌کند. «مجلس ضربت زدن» از 10 صحنه به هم پیوسته تشکیل شده که در آن شخصیت‌هایی چون ابن‌ملجم، اعرابی یکم و دوم، قطامه، کارگردان، دستیار و نویسنده حضور دارند. این نمایشنامه‌خوانی در قالب برنامه‌های تئاتر ویژه ماه رمضان در تالار اصلی تئاتر شهر و در ۱۵ شب اجرا می‌شود. در سالن‌های دیگر تئاتر تهران هم نمایش‌های پرطرفداری اجرا می‌شود، افشین هاشمی این روزها در تالار مشایخی در نمایش «مصاحبه» بازی می‌کند و نمایش «دل سگ» با کارگردانی محمد یعقوبی، در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها