شناسه خبر : 20151 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

پیام‌های اسیدپاشی
index:1|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان نوشت: آنچه در اصفهان رخ داده، باید مسوولان نظام جمهوری اسلامی را در بخش‌های مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی متوجه واقعیت‌هایی کند. اول آنکه بعد از 36 سال حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، متاسفانه هنوز فرهنگ قانون‌پذیری نهادینه نشده و به جای آن،‌ قانون‌گریزی در حال رشد است! دوم آنکه بعضی زبان‌ها و قلم‌ها همواره در حال ترویج فرهنگ خودسری هستند. قضاوت‌های خودسرانه درباره موضوعات مختلف و احکام مرگ و زندان و شلاق و تکفیر و ارتداد برای این و آن صادر می‌کنند. نمایندگان مجلس واقعه اصفهان را هشداری تلقی کنند که می‌تواند به آنها در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای پی بردن به نقاط ضعف این طرح کمک نماید.

احتمال ابتلای حجاج ایرانی به ویروس کرونا
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: مسوولان وزارت بهداشت نگرانند، نگران ابتلای حجاج به یکی از بیماری‌های ویروسی، کرونا، مرس و ابولا. ویروس‌هایی که حداقل در شش ماه گذشته، خبرساز بوده و در عربستان هم شیوع گسترده‌ای داشتند. با اینکه به‌دلیل تجمع‌های گسترده، احتمال انتقال این ویروس در عربستان وجود داشت، اما وزارت بهداشت، هر گونه گزارشی مبنی بر ابتلای حجاج ایرانی به یکی از این ویروس‌ها را رد می‌کرد، تا اینکه در هفته پیش یکی از کارشناسان فنی بیماری‌های واگیر همین وزارتخانه، از ابتلای ۵۰ حاجی به بیماری تنفسی شدید خبر داد و در کنار آن، احتمال ابتلای آنها به ویروس کرونا را داد و گفت: «تا عید قربان وضع تنفسی حجاج مناسب بود اما در هفته پایانی مراسم ۵۰ نفر از حاجیان به بیماری تنفسی شدید مبتلا شده‌اند و بعید نیست گرفتار بیماری کرونا شده باشند.»

سیاست‌های رفاهی دولت، ‌محور ائتلاف نیروهای اجتماعی
index:3|width:50|height:20|align:right در یادداشتی به قلم علی ربیعی نوشت: «...‌باید تاکید کنم تحقق سیاست‌های رفاهی تنها با تزریق منابع مالی و توسل به نظام اداری ممکن نخواهد بود. هرچند به هر دو نیازمندیم اما سیاست‌های رفاهی در صورتی موفق خواهند بود که تمام نیروهای اجتماعی را به عنوان منابع قدرت به همراه داشته باشد و سازوکارهای نهادی لازم برای تحقق سیاست‌ها طراحی نیز شده باشد. بنابراین تامین نیازهای اساسی بدون توجه به الزامات مورد نیاز برای اجرای موفق سیاست‌های رفاهی ممکن نخواهد بود، چرا که شرط موفقیت دولت‌ها هماهنگی در سیاستگذاری اجتماعی در عین تکثر در اجراست. سیاست‌های رفاهی دولت یازدهم می‌تواند محور ائتلاف در میان همه گروه‌های اجتماعی باشد.»

دلایل تغییر معیار استاندارد نیترات
index:4|width:50|height:20|align:right در گفت‌وگویی با رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر نوشت: «حدود پنج سال پیش قبل از اینکه اتفاقی در یک گوشه از تهران رخ بدهد و میزان نیترات آب به 48 میلی‌گرم در هر لیتر برسد، شاخص استاندارد ملی نیترات در هر لیتر آب شرب، 45 میلی‌گرم بود اما برای اینکه در آن اتفاق کسی زیر سوال نرود و بحران به خوبی و خوشی حل و فصل شود، خط‌کش استاندارد از 45 میلی‌گرم کمی بالاتر رفت و به 50 ارتقا یافت تا دیگر کسی مقصر شناخته نشود. به همین دلیل نیز الان استاندارد نیترات آب کشور به 50 میلی‌گرم رسیده است. پس اگر با خط‌کش استاندارد ملی به میانگین نیترات آب تهران در بهار و تابستان نگاه کنیم همه چیز خوب است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها