شناسه خبر : 19734 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

تخریب مدارس با زلزله پنج ریشتری
index:1|width:40|height:17|align:right به نقل از علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش از وضعیت اماکن آموزشی انتقاد کرد. این دولتمرد تاکید کرد: نیازمند جهاد مقاوم‌سازی مدارس هستیم. یک‌سوم مدارس غیراستاندارد هستند که با یک زلزله پنج‌ریشتری ممکن است تخریب شوند. حدود یک‌سوم فضاهای آموزشی ما از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، این وضعیت به طور حتم موجب آسیب‌های غیرقابل جبران برای کشور خواهد شد. امروز جهاد در مقاوم‌سازی مدارس باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و مشارکت دولت و خیرین می‌تواند زمینه این جهاد را فراهم کند. پارسال خیرین ۷۵۰ میلیارد تومان تعهد داشته‌اند. امسال انتظار داریم این تعهد به هزار میلیارد افزایش یابد. اگر خیرین و بخش خصوصی در این زمینه ورود نکنند قاعدتاً با مشکلات بزرگی در آینده مواجه خواهیم شد.

روایت اینستاگرامی از چشمان سهیلا
index:2|width:40|height:13|align:right نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به روند درمانی سهیلا جورکش و معاینه مجدد چشمان او در اینستاگرامش نوشت: دلم می‌گیرد از نادانی و ظلمی که بر سهیلا و همه قربانیان خشونت رفته و رنجی دائمی را همنشین‌شان کرده است...هفته پیش سهیلا را دوباره معاینه کردم. خدا را شاکرم که پیشرفت در روند درمانی او مطلوب بوده، اما لازم است برای ادامه درمان، اقداماتی صورت گیرد که مقدمات سفر او به خارج از کشور فراهم شود. به خاطر دارم زمانی که بینایی‌اش را به دست آورد، اشک شوق از چشمش جاری شد؛ اگرچه با خود می‌اندیشیدم از این پس با هر نگاه به آینه، چه لحظات سختی را باید سپری کند... و حال که پس از ۱۹ ماه، امیدواری او را به زندگی می‌بینم، خودم هم روحیه می‌گیرم.»

مرگ ۹۶۷ نفر در تصادفات نوروز ۹۵
index:3|width:40|height:27|align:right نوشت: در ایام نوروز امسال، ۹۶۷ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که این تعداد نسبت به متوسط روزانه ایام مشابه در سال گذشته یک نفر، معادل 1 /0 درصد کاهش یافته است. در این ایام 9 /68 درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون‌شهری، 3 /21 درصد در راه‌های درون‌شهری، 3 /9 درصد در جاده‌های خاکی-روستایی و محل تصادف 5 /0 ‌درصد موارد نامعلوم بوده است. بر اساس این گزارش، بیشترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای ۷ فروردین (۷۲ نفر)، پنج فروردین (۶۵ نفر) و ۲۷ اسفند (۶۰ نفر) و کمترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای چهاردهم فروردین (۲۳ نفر) و ۱۵ فروردین (۳۲ نفر) رخ داده است. 4 /71 درصد از این قربانیان مرد و 6 /28 درصد زن بوده‌اند. از لحاظ سنی 5 /28 درصد ۱۸ تا ۲۹ سال و 1 /27 درصد ۳۰‌ تا ۴۹ سال داشته‌اند.

شلاق برای ۳۵ دختر و پسر جوان
index:4|width:40|height:23|align:right نوشت: بیش از ۳۰ نفر از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ‌گونه رابطه‌ای به بهانه شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر و مجازات شدند. این خبری بود که خبرگزاری میزان به نقل از دادستان عمومی و انقلاب قزوین منتشر کرد. صادقی‌نیارکی اعلام کرد: به دنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق‌العاده هر یک از متهمان به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آنها اجرا شد. صفحه توییتر نیویورک‌تایمز یکی از جملات دادستان قزوین را به عنوان «نقل قول برگزیده» از میان سخنان او انتخاب کرده و بازنشر داده است: «اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند.»






دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها