شناسه خبر : 19266 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

قصه تلخ شش دانش‌آموز
اولین رسانه‌ای بود که مساله تعرض به دانش‌آموزان مدرسه را به صورت صریح بیان کرده بود. این روزنامه در مطلب خود با پدر و مادر یکی از دانش‌آموزان صحبت کرده و از قول آنها نوشته بود: پسرمان دانش‌آموز مقطع ابتدایی است. چند روز بود که رفتار پسرمان تغییر کرده بود. به این تغییر رفتار او مشکوک شده و پس از صحبت با پسر خود متوجه شدیم که او از سوی ناظم مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. این روزنامه نوشته بود: پس از شکایت دو خانواده ماموران با حکم قاضی به سراغ این ناظم رفتند و او را ۱۹ اردیبهشت‌ماه بازداشت کردند و هفته گذشته نیز جلسه اول دادگاه این مرد ۳۳ساله برگزار شد، اما این ناظم قبل از جلسه دادگاه، در بازجویی‌ها منکر اتهامات خود شد.

نکاتی درباره تعرض ناظم به چند دانش‌آموز
یکی از سایت‌های خبری بود که چند روز بعد از تایید معاون وزیر آموزش و پرورش، به مساله تعرض جنسی ناظم به چند دانش‌آموز پرداخت. این سایت خبری در مطلبی، به بیان هفت نکته در خصوص این مساله پرداخت. در این مطلب آمده است: آقای حمیدرضا کفاش معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفته است «در ایران نمی‌توانیم مسائل مربوط به امور جنسی را در کتاب‌ها بیاوریم یا مستقیماً به دانش‌آموزان آموزش دهیم». او درست می‌گوید اما انتظار نیست امور جنسی ذیل همین عنوان آموزش داده شود چرا که در ترم ایمنی هم قابل طرح است. می‌توان مانند مدارس آلمان بخشی از درس زیست‌شناسی یا علوم را به این موضوع اختصاص داد.

جریان‌سازی کردند
index:3|width:60|height:35|align:right در میان این رسانه‌ها، در اظهاراتی اعلام کرده بود که انتشار خبر تعرض ناظم به دانش‌آموزان جریان‌سازی بوده است. این سایت نوشته بود: این مساله نمی‌تواند موجب بی‌دقتی در نظارت بر عملکرد کارکنان آموزش و پرورش یا عدم برخورد با خاطیان شود و شایسته است، مسوولان با برخورد قاطع با مجرم یا مجرمان پرونده‌های این‌چنینی مانع تکرار چنین حوادث ناخوشایندی در نظام آموزشی کشورمان شوند. هرچند که برخی رسانه‌های معاند نظام در خصوص خبر آزار جنسی شش دانش‌آموز ایرانی جریان‌سازی کردند. چندی قبل از انتشار خبر در رسانه‌ها، ناظم خاطی توسط مسوولان قضایی و انتظامی دستگیر شده بود که این پرونده هم‌اکنون در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری در حال پیگیری است.

احتمال طرح سوال از وزیر برای پرونده تعرض
index:4|width:45|height:20|align:right نیز یکی دیگر از خبرگزاری‌هایی بود که به پوشش مسائل مربوط به پرونده تعرض جنسی به دانش‌آموزان پرداخت. این خبرگزاری دو هفته قبل از برگزاری جلسه دوم محاکمه فرد متعرض، از احتمال سوال از وزیر برای پرونده تعرض خبر داد. در این خبر که از قول عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، عنوان شده که احتمال دارد پای وزیر آموزش و پرورش به همین خاطر به مجلس باز شود. عبدالوحید فیاضی عضو کمیته سه نفره پیگیری پرونده ناظم متهم به تعرض در این رابطه عنوان کرده است که آموزش و پرورش دستگاه بسیار وسیعی است و ممکن است در درون آن اتفاقاتی بیفتد که غیر‌قابل کنترل باشد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها