شناسه خبر : 18798 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تابلوهای بزرگان نقاشی با قیمت‌های منصفانه

صد سال هنر نوگرا و معاصر ایران روی دیوارهای یک گالری

گالری مژده عصر جمعه‌ای که گذشت نمایشگاهی با عنوان «هنرمندان نوگرا و معاصر ایران» را افتتاح کرد، نمایشگاهی که در آن آثار ۲۹ هنرمند برجسته ایرانی به نمایش درآمده‌اند.

گالری مژده عصر جمعه‌ای که گذشت نمایشگاهی با عنوان «هنرمندان نوگرا و معاصر ایران» را افتتاح کرد، نمایشگاهی که در آن آثار 29 هنرمند برجسته ایرانی به نمایش درآمده‌اند.
مژده طباطبایی مدیر این گالری درباره نمایشگاه حاضر که به مدت 10 روز روی دیوارهای این گالری به نمایش درمی‌آید، می‌گوید: «ما از 29 هنرمند آثاری را به نمایش گذاشته‌ایم که هر کدام به نحوی جریان‌ساز بوده‌اند و در روند هنر معاصر ایران تاثیر گذاشته‌اند، یکی شدن مدرنیسم و نگاه ایرانی چیزی است که در بسیاری از این تابلوها دیده می‌شود.» در این نمایشگاه آثاری از فریده لاشایی، منصور قندریز، مهدی ویشکایی، اردشیر محصص، سهراب سپهری، حسین زنده‌رودی، مسعود عربشاهی، پرویز کلانتری، سیراک ملکونیان، منوچهر نیازی، ناصر اویسی، غلامحسین نامی، علی‌اکبر صادقی، جلال شباهنگی، حسینعلی ذابحی، محمود زنگنه، قباد شیوا، نصرت‌الله مسلمیان، مجید حمیدیان، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری و محمود جوادی‌پور به نمایش درمی‌آیند. او قیمت‌گذاری این آثار را تعدیل‌شده خواند و تاکید کرد: «ما موفق شدیم از برخی از بزرگان هنر ایران، کارهای کوچک هم بیابیم لذا ممکن است دیدارکنندگان پای امضاهایی بسیار بزرگ قیمت‌های ناباورانه ببینند که این را یکی از ویژگی‌های خاص نمایشگاه می‌دانم؛ علاوه بر این تلاش کردیم با قیمت‌گذاری منصفانه امکان خرید برای اقشار مختلف جامعه را فراهم آوریم.» همچنین نمایشگاه عکس میلاد هوشمندزاده از 17 تا 22 مردادماه در گالری طراحان آزاد برپا می‌شود. عنوان عکس‌های این نمایشگاه تپ است، وقتی پشه‌ای را که روی دیوار نشسته است با دست می‌کشید صدای «تپ» tep شنیده می‌شود و این عنوانی است که میلاد هوشمندزاده برای نمایش مجموعه عکس‌های خود از پشه‌های کشته‌شده انتخاب کرده است. او در بروشور نمایشگاهش نوشته است: «وقتی پشه‌ها زیر دست‌مان له می‌شوند، ما لحظه مرگ‌شان را نمی‌بینیم. درست مثل لحظه‌ای که عکسی را می‌گیریم و آینه دوربین بالا می‌رود، جلوی منشور را می‌گیرد و شاتر باز و بسته می‌شود. ما در آن لحظه از ویزور چیزی نمی‌بینیم. در لحظه عکس گرفتن دقیقاً از همان چیزی عکس می‌گیریم که نمی‌بینیم. در تمام زمانی که اینها را عکاسی می‌کردم به چیزی جز ترکیب‌بندی و نور فکر نمی‌کردم. به اینکه آیا کسی آن را می‌خرد یا نه؟» همچنین آثار منتخب نخستین دوره از مسابقه عکاسی سالانه «یک نگاه ایرانی» در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شوند. مسابقه عکاسی «یک نگاه ایرانی» در سه بخش مستند و خبری، هنری و خلاقه و بخش ویژه یعنی قهوه‌خوری و کافه‌نشینی برگزار شده و یک بخش جانبی برای عکاسان زیر 25 سال داشته است. آثار برگزیده هر کدام از این بخش‌ها در قالب نمایشگاهی از روز 17 تا 26 مرداد 1393 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران روی دیوار می‌روند. این نمایشگاه شامل 65 اثر در اندازه 100 در 70 سانتیمتر است که محمود کلاری، هدیه تهرانی، جمشید بایرامی، علی سعادتمند و نادر داوودی داوری آنها را بر عهده داشته‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند تا 26 مرداد هر روز برای دیدن این آثار از ساعت 10 تا 20 به این فرهنگسرا مراجعه کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها