شناسه خبر : 18780 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

روزه‌داری 66 درصد مردم تهران در ماه رمضان
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی تحقیقی با عنوان «بررسی جامعه‌شناختی سبک زندگی شهروندان تهرانی در ایام مذهبی» انجام داده است که یافته‌های آن حاکی از آن است که 66 درصد از شهروندان تهرانی در ماه رمضان سال گذشته روزه‌دار بوده و 34 درصد روزه نگرفته‌اند که مهم‌ترین علت آن برای 25 درصد بیماری و برای 5 /20 درصد ناتوانی جسمی عنوان شده است. همچنین داشتن عذر شرعی، اقتضائات کاری و تنبلی و سهل‌انگاری از دیگر علت‌های روزه نگرفتن عنوان شده است... 9 /68 درصد از پاسخگویان در مراسم شب‌های احیاء خارج از منزل خود شرکت کرده‌اند. 8 /24 درصد در این ایام در جلسات قرآن حضور یافته‌اند و 4 /19 درصد شرکت در روضه و مجالس سخنرانی را در برنامه خود داشته‌اند.

طرح مجلس برای جریمه مالی بدحجاب‌ها
index:2|width:30|height:20|align:right نوشت: مساله حجاب و پیش‌بینی سیاست‌های بازدارنده برای بدحجابی و بدپوششی در ایران وارد مراحل تازه‌ای شده و هر روز خبرهای جدیدی درباره آن به گوش می‌رسد، تازه‌ترین خبر اینکه «محمدعلی اسفنانی»، نایب‌رئیس اول کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی میزان جرایم در نظر گرفته شده برای بدحجابی در خودروها خبر داده و گفته است: «مواد یک و دو طرح صیانت از عفاف و حجاب به تصویب رسید که براساس آن برای رانندگان متخلف که خود یا سرنشینان اقدام به کشف حجاب کنند علاوه بر جرایم قانونی، ۱۰۰هزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی در نظر گرفته شد.» به گفته او «کسر از حقوق هم برای کارکنان خانم اداره‌ها و نهادهای دولتی که در محل کار رعایت حجاب اسلامی نمی‌کنند، منظور شده است.»

سایه ۱۱ آسمانخراش بر سر تهران
index:3|width:30|height:20|align:right نوشت: منوچهر خواجه‌دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان خبر داد: ...تصمیم داریم هم در بخش بلندمرتبه‌سازی در این جهت نسبت به طراحی و ساخت آسمانخراش‌ها اقدام کنیم که یک دانشگاه برای دست‌اندرکاران و دانشگاهیان این بخش خواهد بود، ضمن این‌که در حوزه انبوه‌سازی نیز وارد می‌شویم... هم‌اکنون 11 نقطه در تهران برای این کار در حال بررسی بوده و پهنه‌هایی است که در طرح جامع امکان ساخت‌های 100 طبقه به بالا در آنها وجود دارد... در طرح مذکور خواهان ساخت آسمانخراش 121 طبقه‌ای هستیم... کاربری این آسمانخراش‌ها عمومی، ترکیبی از فرهنگی، تجاری و اداری خواهد بود... طراحی سازه اساسی‌ترین گام ساخت آسمانخراش‌هاست و متخصصان طراز اول دنیا در این بخش ایرانی‌ها هستند.

۱۲۵ هزار دانش‌آموز سابقه مصرف مواد مخدر دارند
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: پرویز افشار معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جمعیت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفری دانش‌آموزان گفت: حدود یک درصد دانش‌آموزان در عمر خود حداقل یک بار مواد مخدر مصرف کرده‌اند... شروع مصرف مواد به معنای شیوع اعتیاد نیست‌... طبق آمارها ۹ /۰ درصد دانش‌آموزان از جمعیت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفری مواد مخدر مصرف کرده‌اند که اگر آن را یک درصد فرض کنیم با عددی نزدیک ۱۲۵ هزار نفر مواجه می‌شویم که به اعتقاد من در جمعیت دانش‌آموزی حتی رقم بسیار پایین‌تر از ۱۲۵ هزار نفر نیز زیاد است... غیر از مصرف ریتالین در شب‌های امتحان، از این جمعیت ۱۲۵ هزارنفری، ۹ /۰ درصد حداقل یک بار حشیش، ۱ /۱ درصد قرص اکستازی، ۹ /۱درصد تریاک، ۲ /۰درصد هرویین و ۴ /۰درصد شیشه مصرف کرده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها