شناسه خبر : 18481 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

از «اهل اسب» تا «اقتصاد ریاضی» در بازار کتاب ایران

سه‌شنبه‌ای که گذشت، روز جهانی عکاسی بود. کسانی که به گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران، آسیب‌پذیرترین افراد در جریان ناآرامی‌های خشونت‌آمیز معرفی شده بودند. این روزها تعداد زیادی عکاس و خبرنگار هستند که در درگیری‌های خاورمیانه و همچنین اوکراین کشته شده‌اند.

سه‌شنبه‌ای که گذشت، روز جهانی عکاسی بود. کسانی که به گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران، آسیب‌پذیرترین افراد در جریان ناآرامی‌های خشونت‌آمیز معرفی شده بودند. این روزها تعداد زیادی عکاس و خبرنگار هستند که در درگیری‌های خاورمیانه و همچنین اوکراین کشته شده‌اند. همزمان با این روز؛ پیمان هوشمندزاده،‌ کتاب جدیدی را منتشر کرد از بندر ترکمن. نامش را هم گذاشته است: «اهل اسب». او 13 سال است که فصل بهار به ترکمن‌صحرا می‌رود و از مسابقه اسب‌دوانی ترکمن‌ها عکس می‌گیرد. او در زمینه عکاسی برنده جایزه‌های گوناگون شده و نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در تهران، بلژیک، دانمارک، یونان، لبنان، برلین، استرالیا، گرجستان، کویت، نیویورک و پاریس برگزار کرده است. اهل اسب دومین کتاب عکس‌های مستند اوست و به نوعی روایت هوشمندزاده از زندگی مردم بندرترکمن است. شاید در نگاه نخست عنوان کتاب مخاطب را دچار شک و شبهه کند که این کتاب بیشتر درباره اسب ترکمن است اما چنین نیست. پیمان این مجموعه را در طول 16 سال در فاصله سال‌های 1374 تا 1390 عکاسی کرده است. در این کتاب 108 صفحه‌ای که مقدمه کوتاهی هم بر روی آن نوشته است 70 عکس سیاه و سفید منتشر خواهد شد. این اما تمام کارهای او نیست.
اما در بازار کتاب ایران، اثر متفاوت دیگری هم منتشر شده است، مقدمه‌ای بر اقتصاد ریاضی نوشته ادوارد داولینگ ترجمه حمید ارباب که به تازگی از سوی نشر نی منتشر شده است.
کتاب مقدمه‌ای بر اقتصاد ریاضی یک کتاب خودآموز درسی ریاضیات و کاربردهای آن در اقتصاد است. ادوارد تی. داولینگ مولف کتاب در ۲۱ فصل مهم‌ترین مباحث مورد نیاز دانشجویان رشته اقتصاد را در دروس ریاضیات (۱)، (۲) و (۳) فراهم کرده است. به تازگی کتابی از کارلوس فوئنتس به نام «درخت پرتقال» با ترجمه علی‌اکبر فلاحی به فارسی منتشر شده که در داستان‌های این مجموعه توجه به فرهنگ‌های بومی و درهم‌آمیختگی آنها دیده می‌شود. همچنین «اسطوره سیزیف» نوشته آلبر کامو با ترجمه مهستی بحرینی پس از سال‌ها انتظار سرانجام مجوز چاپ گرفت و توسط انتشارات نیلوفر منتشر شد. «زندگی فضیلتمند در عصر سکولار» نوشته چارلز تیلور با ترجمه فرهنگ رجایی توسط موسسه انتشارات آگاه منتشر شد. این کتاب شامل چهار گفتار در حوزه دنیاگرایی، دین و فرهنگ است که سه گفتار از تیلور و یک گفتار از فرهنگ رجایی - ‌استاد فلسفه سیاسی دانشگاه کارلتون کانادا‌- است ضمن اینکه ایشان پیشگفتار مبسوط و نوشتن نتیجه (موخره) را نیز بر عهده داشت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها