شناسه خبر : 17802 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

فراواقعیتی که به واقعیت بدل شد
index:1|width:60|height:20|align:right در مطلبی به قلم هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات در تحلیل تشییع غیرمنتظره مرتضی پاشایی نوشت: نگاه من این است که ماجرای پاشایی یک فراواقعیت است که به واقعیت تبدیل شده است... شبکه‌های اجتماعی بدنه اصلی روایت مرحوم پاشایی را شکل دادند. البته این به آن معنی نیست که مرتضی پاشایی هنرمند موثری نبود و مردم علاقه چندانی به او نداشتند و نباید فکر کرد که شبکه‌های اجتماعی هرکسی را می‌تواند به مرتضی پاشایی تبدیل کند... ایرانیان بیشترین اعضای وایبر در جهان هستند. عطش ارتباطات مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی در ایران بالا رفته است. ویژگی مهم وایبر این است که این گروه‌ها هستند که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند. ما در وایبر نمی‌دانیم که چه می‌گذرد مگر آنکه عضو آن شویم.

درخواست مالی مارادونا برای دیدن احمدی‌نژاد
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: دیه‌گو مارادونا دو سال قبل به ایران دعوت شده بود تا مهمان بازی پرسپولیس و سپاهان باشد اما این دعوت محمد رویانیان را رد کرد. مدیر پیشین پرسپولیس قصد داشت رئال مادرید را به تهران بیاورد، برای آوردن مارادونا هم برنامه داشته است. او برای فینال جام حذفی با سپاهان، مسابقه خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا که با شکست تیم یحیی برابر سپاهان، تراژدی شد، می‌خواسته مارادونا را به تهران بیاورد. ابتدا مارادونا برای این سفر رقم بالایی نمی‌خواسته اما بعد از مدتی از رویانیان طلب 500 هزار دلار می‌کند. این ستاره مشهور فوتبال دنیا بهانه طلب 500 هزار‌دلاری برای سفر سه‌روزه به تهران را برنامه پرسپولیسی‌ها برای بردن او به دفتر احمدی‌نژاد اعلام کرده بود.

ایران با خشونت کمتر
index:3|width:60|height:20|align:right در سرمقاله خود نوشت: به همت دولت همایش بین‌المللی «جهان عاری از خشونت و افراط» برگزار شد... اخبار همین چند روز و چند هفته را نگاه کنید. بچه‌ای ۱۵‌ساله در یکی از شهرها چنان چاقو را در گردن معلمش فرو می‌کند که شاهرگش پاره می‌شود و می‌میرد. معلمی در تهران چنان دانش‌آموز را کتک می‌زند که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود. واقعاً چه اتفاقی در جامعه افتاده است؟ این حجم از قمه‌کشی و ساطورکشی و زورگیری‌های بی‌رحمانه حاصل چیست؟ با عرض معذرت از دولت محترم باید بگوییم که شعار «جهان عاری از خشونت» آدم را به یاد «پروژه مدیریت جهانی» رئیس‌جمهوری قبلی می‌اندازد... چه خوب بود به‌جای برگزاری این همایش طرحی برای «ایران با خشونت کمتر» می‌ریختیم.

رتبه جهانی ایران در مصرف لوازم‌آرایشی
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران از نظر جمعیت، هفدهمین کشور جهان است اما از نظر مصرف لوازم‌آرایشی، هفتمین کشور دنیاست. واردات رسمی لوازم‌آرایشی حدود یک‌ میلیارد دلار در سال است اما بیش از این میزان مواد آرایشی قاچاق وارد کشور می‌شود. در مورد بازار لوازم‌آرایشی می‌توانم اعلام کنم که ما بدترین وضع را از نظر قاچاق، در فرآورده‌های آرایشی داریم و متاسفانه در مورد اقلامی که به فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معروف هستند، بیشتر بازار در اختیار قاچاق است... راه‌حل جلوگیری از قاچاق لوازم‌آرایشی این است که تولیدات باکیفیت در کشور راه بیفتد و برندهای معروف دنیا را بتوانیم به‌صورت ساماندهی‌شده وارد کنیم تا نیازمند اینکه به‌صورت قاچاق وارد شوند نباشیم.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها