شناسه خبر : 17568 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

یک پیشنهاد رسانه‌ای به رئیس‌جمهوری
به نقل از حسن نمکدوست، استاد ارتباطات،‌ نوشت: آقای روحانی و دولتش نتوانستند مسائل را خوب به مردم توضیح دهند. الان یک گسست ارتباطی بین دولت و مردم می‌بینم... چرا آقای رئیس‌جمهوری باید صبر کند که در تلویزیون با مردم صحبت کند. مگر نمی‌تواند ماهی یک ربع، بیست دقیقه صحبت کند بگذارد روی خبرگزاری جمهوری اسلامی. چرا مثل مجری‌های تلویزیون که عصا قورت داده‌اند باید بیاید صحبت کند. آقای فریدون صدیقی و جنابعالی و آقای شکرخواه کسانی هستند که از کف خیابان مردم خبر دارند، بنشینید جلو آقای روحانی بدون هیچ‌گونه تعارف و مجامله‌ای سوال‌ها را مطرح کنید بعد خبرگزاری جمهوری اسلامی روی خط بگذارد. به شما قول می‌دهم تمام خبرگزاری‌های داخلی و دنیا آن را نقل می‌کنند.
ایران میزبان کمپ‌های تمرینی جام جهانی می‌شود؟
نوشت: برگزاری جام‌جهانی ٢٠٢٢ در قطر، این امکان را به کشورهای خاورمیانه می‌دهد که بتوانند قبل از آغاز این رقابت‌ها میزبان کمپ تمرینی تیم‌های برتر جهان باشند. جزیره کیش با توجه به امکانات خوبی که در زمینه هتلینگ، حمل‌ونقل و جاذبه‌های گردشگری دارد، به‌عنوان گزینه اصلی ایران برای میزبانی از کمپ‌های تمرینی مطرح است. علی کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون ایران و کنفدراسیون آسیا دراین‌باره گفته است: «٣٢ تیم شرکت‌کننده در جام‌جهانی نهایتاً پنج روز قبل از رقابت‌ها باید در کشور میزبان حضور پیدا کنند. براساس قوانین رقابت‌های جام جهانی، مهیا کردن کمپ‌های تمرینی برای هر کدام از این ٣٢ تیم قبل از آغاز رقابت‌ها در شهرهای نزدیک مثل دوبی و جزیره کیش ایران محتمل است.»
وقتی سرود «خمینی ای امام» هم ممنوع بود
نوشت: همزمان با آغاز دهه فجر امسال، سرود «خمینی ای امام» در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسید؛ سرودی که با گذشت ۳۸ سال از انقلاب ۵۷، بیش از هر ساخته دیگری با نام این انقلاب گره خورده است، اما پخش همین سرود انقلابی، در اوایل دهه ۶۰، برای حدود دو سال از رادیو و تلویزیون ایران ممنوع شد. این ممنوعیت، به‌ خوبی گویای وضعیت موسیقی در سال‌های اولیه پس از انقلاب است؛ وضعیتی که حمید شاهنگیان، سازنده این اثر و نخستین رئیس مرکز موسیقی صداوسیمای پس از انقلاب، در مواردی آن را «گریه‌دار» توصیف می‌کند. شاهنگیان، در سال ۵۸ و در آغاز ریاست و نظارتش بر مرکز موسیقی رادیو و تلویزیون، جوانی انقلابی و ۳۰ ساله بود و تا سال ۶۰ در ریاست این مرکز باقی ماند.
یکی می‌خواند و هشت نفر گوش می‌دادند
در گزارشی درباره هفته‌نامه قدیمی طنز «توفیق» که آخرین سردبیر آن، حسین توفیق، روز ٩ فروردین درگذشت، به نقل از علی‌اکبر قاضی‌زاده، استاد روزنامه‌نگاری، نوشت: نشریه توفیق بی‌تردید یکی از مهم‌ترین مطبوعات تاریخ ایران است. در بین مردم بسیار طرفدار داشت و به شخصه بارها دیده بودم فردی مطالب آن را در گذر و کوچه می‌خواند و هفت، هشت نفر دیگر به آن گوش می‌دادند. هفته‌نامه بسیار پرفروش بود و بسیاری از افراد صاحب‌نام می‌خواستند در آن یاد و نشانی داشته باشند... یکی از کسانی که به دنبال این بود که نشریه توفیق دوباره منتشر شود کیومرث صابری‌فومنی بود که خودش بعدترها با انتشار مجله گل‌آقا در سال ١٣٧٠ به بعد در این راه گام برداشت.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها