شناسه خبر : 16871 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

دولت نهم، تحقیقات ما را خمیر کرد
index:1|width:50|height:23|align:right با زهرا شجاعی رئیس مرکز امور زنان در دوره اصلاحات گفت‌وگو کرد. او در این مصاحبه تاکید کرد: «....‌ما در اواخر دوره اصلاحات طرحی را به نام طرح باز‌پژوهشی حقوق زنان داشتیم. در این طرح تمام قوانین و مقررات مربوط به حوزه زنان بازنگری جامع شده بود. مطالعه این کار سه سال طول کشید و یک مرکز تحقیقاتی در قم که هم جنبه حوزوی داشت و هم دانشگاهی این کار را انجام داد. محصول این کار دو جلد کتاب و یک لایحه با 60 ماده بود که حاضر و آماده است. اما عمر دولت تمام شد و نتوانستیم آن را پیگیری کنیم ... ما این کتاب‌ها را به دولت نهم ارائه کردیم ولی در اقدامی عجیب این کتاب‌ها و سایر کتاب‌هایی را که چاپ کرده بودیم خمیر کردند.»

دولت قانون حجاب را از جیره‌خوارهای خود آغاز کند
index:2|width:60|height:22|align:right نوشت: احمدی‌جنتی در نماز جمعه تهران به بحث حجاب پرداخت. او با تاکید بر اجرای قانون حجاب و عفاف تصریح کرد: «...‌معتقدیم که دولت باید این قانون را پیگیری کند و صرفاً صحبت از اجرای این قانون نکنیم. آنها باید مامورینی برای پیگیری و نظارت بر اجرای این قانون بگذارند... معتقدم دولت باید اجرای این قانون را ابتدا از جیره‌خوارها و حقوق‌بگیران خود آغاز کند. دولت باید از آنهایی که انتهای ماه از او حقوق می‌گیرند این قانون را آغاز کند و این افراد را ملزم به رعایت حجاب اسلامی نماید... دانشجویان در دانشگاه نمره می‌خواهند و برای کسب این نمره هر صحبتی را گوش می‌دهند، لذا می‌توان به آنها این تذکر را داد که چنانچه حجاب‌شان را رعایت کردند این اجرای قانون در نمره و انضباط آنها تاثیرگذار است.»

بازرسی دومرحله‌ای زائران عتبات با سگ
index:3|width:50|height:22|align:right نوشت: زائرانی که به عتبات عالیات مشرف شده بودند از هفت بار بازرسی هنگام بازگشت از عراق به خصوص بازرسی‌های دو مرحله‌ای زائران به وسیله سگ انتقاد کردند. طبق آمارهای موجود در حال حاضر سالانه حدود دو میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات عزیمت می‌کنند که حدود ۴۰۰هزار نفر آنها به صورت آزاد مشرف می‌شوند. زائرانی که به تازگی از این سفر معنوی بازگشته‌اند، تاکید می‌کنند: متاسفانه در بغداد وقتی وارد فرودگاه می‌شویم، کاروان را نزدیک در ورودی فرودگاه پیاده کرده و سگی را وارد اتوبوس می‌کنند تا اسباب و وسایل ما را بگردد. جالب است که ۵۰ متر جلوتر، دوباره ما را پیاده کرده و گفتند چمدان‌ها را پایین بیاورید و دوباره سگ دیگری چمدان‌های ما را گشت و بعد از آن هم به ما گفتند که با چمدان‌ها به سمت بازرسی بروید.

عامل حذف تیم کاتای بانوان ایران
index:4|width:60|height:22|align:right نوشت: تیم ملی کاتای بانوان ایران به دلیل آنچه توسط سر‌داور ایرانی مسابقه نیمه‌نهایی با مصر پوشش نامناسب اعلام شد از گردونه سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حذف شد. در این مسابقات تیم ایران در نخستین رقابت خود به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه پنج بر صفر به برتری رسید. ایران در نیمه نهایی با تیم مصر روبه‌رو شد که در این رقابت حساس نیز به برتری چهار بر یک دست یافتند اما با اعتراض تیم مصر به پوشش ورزشکاران ایرانی، رای این پیکار به دلیل آنچه مشکل حجاب عنوان شد، برگشت. دبیر فدراسیون کاراته در این باره گفت: «پس از انتشار عکسی در رسانه‌های داخلی، مسوولان وزارت ورزش خواهان تغییر در پوشش تیم شدند و همین امر منجر به حذف ما شد.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها