شناسه خبر : 16019 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

روزانه دو هزار افغان غیرقانونی وارد ایران می‌شوند
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان گزارش داد: محمد‌آصف درزابی، رئیس نمایندگی‌های وزارت امور مهاجران افغانستان مقیم ایران، با تایید این خبر گفته که روزانه تا دو هزار نفر از افغانستان به شکل غیرقانونی وارد ایران می‌شوند. به گفته درزابی، در یک ماه گذشته این رقم به مرز ۶۰ هزار نفر رسیده و بیشتر این افراد تلاش می‌کنند از طریق ایران خود را به کشورهای اروپایی برسانند. درزابی افزوده شماری از مهاجران که افغانستان را به قصد اروپا ترک می‌کنند، در مسیر در دام آدم‌ربایان می‌افتند یا بر اثر حوادث رانندگی و تیراندازی ماموران مرزی کشورهای مسیر کشته می‌شوند و به مقصد خود هرگز نمی‌رسند. همچنین درزابی در این اظهارات خود مدعی شده است تلفات مهاجران افغان در ایران حدود ۲۰ نفر در هفته است.

40 سال سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران
index:2|width:40|height:20|align:right نوشت: سن ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی پایین آمده است، حالا ایرانیان در معرض ابتلا، به جای ۶۰سالگی در ۴۰سالگی گرفتار بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شوند. مریم مهرپویا، متخصص قلب و عروق با اشاره به همین موضوع گفت: «هم‌اکنون در میان جوانان ۳۰ تا ۴۰ساله هم آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی کم نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد درگیری‌های عروق کرونری در این سنین بیشتر مشاهده می‌شود که علت آن به سبک زندگی نادرست بازمی‌گردد... کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب، فشارخون بالا، مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل، اضطراب و استرس ازجمله عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند...درمان هرکدام از این فاکتورهای خطر می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از بروز حملات قلبی داشته باشد.»

مرگ پدر جذامیان ایران
index:3|width:40|height:20|align:right نوشت: سیدمحمد حسینی‌مبین، پزشک بنام تبریزی که ریشه‌کنی بیماری جذام در ایران حاصل زحمات ۷۰‌ساله وی بوده است، در ۸۸سالگی بر اثر کهولت سن چشم از جهان فروبست. او تحصیل در ادبیات را رها و با ورود به عرصه طبابت سرمنشاء خدماتی بود که ریشه‌کنی جذام در ایران حاصل آن شد...او در سال 1337 در محلی خارج از تبریز که به مرکزی برای تجمیع انسان‌های پشت کرده به زندگی تبدیل شده بود، فعالیت خود را آغاز کرد... طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، اگر تعداد جذامیان هر کشور، یک به ۱۰هزار نفر باشد این بیماری در مرحله حذف قرار دارد، این در حالی است که در ایران نسبت فوق دوازده‌صدم به ۱۰‌ هزار نفر است و این یعنی اینکه در سایه تلاش‌های صورت گرفته، بیماری جذام در ایران به مرحله ریشه‌کنی رسیده است.

حکم دادگاه مازندران علیه محمدرضا پهلوی
index:4|width:40|height:20|align:right نوشت: در اقدامی بی‌سابقه و جالب، قاضی اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران، در پی درخواست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی مازندران وضعیت یک قطعه زمین را که متعلق به محمدرضا پهلوی بوده است تعیین کرد. به گزارش سایت پارسینه در این رای دادگاه، ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان «خواهان» و محمدرضا پهلوی شاه سابق به عنوان «خوانده» منظور شده‌اند. ماجرا از این قرار بوده است که بر حسب گزارش اداره ثبت اسناد و املاک مازندران ۱۱ سهم مشاع از ۱۳ سهم شش‌دانگ یک قطعه زمین در چمستان هنوز در مالکیت محمدرضا پهلوی قرار داشته و ستاد اجرایی فرمان امام برای تعیین تکلیف نهایی این قطعه زمین به دادگاه مراجعه کرده و دادگاه نیز برای رعایت اصل بی‌طرفی این آگهی را در نشریات درج می‌کند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها