شناسه خبر : 15676 لینک کوتاه

در ضیافت افطار رئیس‌جمهوری با فعالان حوزه زنان و خانواده چه گذشت؟

حمایت از مشارکت زنان

فعالان حوزه زنان و خانواده در هفته‌ای که گذشت، میهمان ضیافت افطار رئیس‌جمهوری بودند؛ میهمانانی از میان بانوان مدیر دولتی، فعالان اقتصادی، فعالان مدنی و بانوانی از عرصه فرهنگ و هنر.

فعالان حوزه زنان و خانواده در هفته‌ای که گذشت، میهمان ضیافت افطار رئیس‌جمهوری بودند؛ میهمانانی از میان بانوان مدیر دولتی، فعالان اقتصادی، فعالان مدنی و بانوانی از عرصه فرهنگ و هنر. رئیس‌جمهوری نیز در این گردهمایی، رسالت بزرگ زنان جامعه ایران را ارائه الگویی از زن مسلمان فعال اجتماعی در سطح جهان برشمرد و تاکید کرد دولت یازدهم برای تحقق حقوق زنان، با همه توان فعال است. دکتر حسن روحانی در سراسر سخنانش از حضور و مشارکت فعال زنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دفاع می‌کند و در بخشی از سخنرانی خود می‌گوید: «خوشحال هستیم که امروز در تمام صحنه‌ها خانم‌ها حضور دارند. هر وقت وزیری آمد گفت که معاونی را می‌خواهم از خانم‌ها بگذارم، معمولاً ما برای انتصابات در معاونت‌ها تحقیقی هم می‌کنیم و بعد به وزیر جواب می‌دهیم، اما نسبت به خانم‌ها فوراً جواب مثبت دادیم. شاید در جامعه ما کسی باور نمی‌کرد در همین سال‌های اخیر که معاون وزیر نفت از خانم‌ها باشد و مسوولیت اداره پتروشیمی کشور را بر عهده داشته باشد. کسی فکر نمی‌کرد مدیریت استاندارد کشور در اختیار یک خانم باشد. کسی فکر نمی‌کرد تعداد زیادی فرماندار و بخشدار در شهرهای مختلف، حتی در شهرها و استان‌های مرزی از خانم‌ها باشند.» او با اشاره به سخنان یکی از بانوان فرماندار اظهاراتش را این‌گونه ادامه می‌دهد: «امروز می‌بینیم پشت همین تریبون یک خانم فرماندار، با حضورش اعلام می‌کند که برخلاف آنچه برخی از تنگ‌نظران فکر می‌کنند، زن مشکل جامعه نیست و آنچنان که برخی از دیدگاه‌های نادرست و غلط این‌چنین معرفی می‌کنند، زن معضل جامعه نیست بلکه زن، فرصت و مسیر راه توسعه جامعه است. این خانم فرماندار با حضورش اعلام کرد زن، قومیت و مذهب مشکل نیست.»
در این مراسم، نمایندگانی از قشرهای مختلف نیز پشت تریبون رفتند و مطالبات خود را از دولت بیان کردند. برای مثال، بیتا بیات، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی از جمله اقتصاد بین‌المللی، خواستار برنامه‌ریزی و حمایت دولت برای حضور قدرتمند زنان در فعالیت‌های اقتصادی شد.
پریوش نظریه، نویسنده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون نیز با بیان برخی مشکلات و مسائل در حوزه سینما و تئاتر خواستار توجه و حمایت بیشتر دولت از هنرمندان و فعالیت‌های هنری شد. او فرصت را غنیمت شمرد و با بیان خواسته‌های صنفی خود، خواستار تصویب قانون حمایت از حیوانات و تلاش برای نجات و حفظ محیط زیست در کشور شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها