شناسه خبر : 15670 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ترانسفورمرها سینما را قبضه کردند

پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان قسمت چهارم فیلم علمی - ‌تخیلی ترانسفورمرها شد. این فیلم د‌ر سومین هفته نمایش جهانی خود با فروش ۱۰۲ میلیون‌دلاری در گیشه خارجی پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان شد.

پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان قسمت چهارم فیلم علمی-‌تخیلی ترانسفورمرها شد. این فیلم د‌ر سومین هفته نمایش جهانی خود با فروش 102 میلیون‌دلاری در گیشه خارجی پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان شد. فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» که این هفته در 12 کشور جدید نیز اکران خود را آغاز کرده است بیش از 500 میلیون دلار از گیشه به دست آورد و در نهایت فروش کل آن به رقم 750 میلیون دلار رسید. مارک والبرگ، کلسی گرامر، سوفیا مایلز، جک رینور، لی بینگ‌بینگ، تی‌‌جی‌میلر، نیکلا پلتس، وهن گانگ در «ترانسفورمرها: عصر انقراض» بازی می‌کنند. والبرگ در این فیلم نقش کید یاگر را بازی می‌کند که یک مکانیک است و با دخترش در شهری کوچک زندگی می‌کند. کار او اوراق کردن ماشین‌ها و کامیون‌های اسقاطی و فروش قطعات آنهاست.
تازه‌ترین کشف یاگر که یک کامیون قراضه و زنگ‌زده است، چیزی کاملاً متفاوت از کار درمی‌آید. او آپتیموس پرایم است. به‌زودی ماموران دولتی وارد قضیه می‌شوند و به این شکل ترانسفورمرها پس از سال‌ها غیبت بار دیگر زمین را مورد هجوم قرار می‌دهند.
مایکل بی کارگردان «ترانسفورمرها: عصر انقراض» است. سه فیلم اول مجموعه شامل «ترانسفورمرها» (2007)، «ترانسفورمرها: انتقام کشته‌شدگان» (2009) و «ترانسفورمرها: تاریکی ماه» را هم او کارگردانی کرد. فیلم سوم سال 2011 در دنیا 12/1 میلیارد دلار فروخت. سری فیلم‌های «ترانسفورمرها» تولید شرکت پارامونت و درباره نبرد بین انسان‌ها و موجودات بیگانه‌ای هستند که قابلیت تغییر شکل دارند. فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» که این هفته در 12 کشور جدید نیز اکران خود را آغاز کرده بود توانست با فروش 4/20 میلیون‌دلاری در 1323 سالن سینماهای انگلیس بهترین فروش آغازین سال 2014 تاکنون را در این کشور ثبت کند.

سینماهای مکزیک برای نمایش این فیلم فروش کم‌نظیر 2/16 میلیون دلار را از محل 649 سالن سینما رقم زدند و سینماهای کلمبیا نیز 2/5 میلیون دلار برای کمپانی پارامونت به ارمغان آوردند.
سینماهای چینی این هفته با فروش 25 میلیون‌دلاری بهترین بازار خارجی فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» بودند و در طول سه هفته از آغاز نمایش این فیلم فروش فوق‌العاده بیش از 262 میلیون دلار را برای این فیلم رقم زده‌اند.
دومین فیلم پرفروش این ‌روزهای سینمای جهان «ظهور سیاره میمون‌ها»ست. تازه‌ترین ساخته کمپانی فاکس در هفته آغاز اکرانش تنها در سینماهای آمریکا 73 میلیون دلار درآمد داشت و اکرانش در 26 کشور دنیا آغاز شده است و در بیرون از مرزهای آمریکا هم 31 میلیون دلار فروش داشته است.
رمان «سیاره میمون‌ها» در سال 1963 به نویسندگی پی‌یر بوله به زبان فرانسوی منتشر شد و به دنبال آن هم ساخت فیلم‌های سینمایی بر اساس آن آغاز شد. اولین اقتباس از این رمان را فرانکلین شافنر در سال 1968 با ساخت فیلمی با بازی چارلتون هستون با عنوان «سیاره میمون‌ها» آغاز کرد. «سیاره میمون‌ها»ی شافنر یکی از برترین فیلم‌های کلاسیک هالیوود در ژانر علمی-‌‌تخیلی بود که توانست افتخارات زیادی را هم کسب کند. اما بازسازی‌هایی که سال‌ها بعد از این اثر شد، باعث مخدوش شدن نام این اثر شد تا اینکه در سال 2001، تیم برتن در یک حرکت غیرمنتظره تصمیم گرفت این فیلم را بازسازی کند. تیم برتن کارگردانی است که اصولاً سوژه‌هایش را به سختی انتخاب می‌کند و نوع سوژه‌هایش هم معمولاً فانتزی هستند، بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رفت بازسازی تیم برتن از «سیاره میمون‌ها» اثر چندان قابل‌توجهی در کارنامه‌اش به حساب نیامد و این فیلم خیلی زود فراموش شد. تا اینکه 10 سال پس از آخرین بازسازی از «سیاره میمون‌ها» «ظهور سیاره میمون‌ها» ساخته شده است که نگاهی آزاد به رمان پی‌یر بوله دارد و در آن داستان چگونگی تسخیر این سیاره توسط میمون‌ها را به تصویر می‌کشد. ظهور سیاره میمون‌ها در کشورهای آسیایی با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است.
قسمت دوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» محصول کمپانی فاکس نیز با اضافه کردن 4/34 میلیون دلار از محل بیش از 7600 سالن سینما در 62 کشور جهان فروش خارجی خود را به 199 میلیون ارتقا داد. این انیمیشن در 30 کشور جهان در صدر گیشه فروش قرار گرفت.
فیلم «شریر» با بازی «آنجلینا جولی» که تاکنون به فروش مجموع 670 میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و بین‌الملل دست یافته است توانست در این هفته 4/13 میلیون دلار از سینماهای 45 کشور جهان به دست آورد تا فروش خارجی خود را به 447 میلیون دلار افزایش دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها