شناسه خبر : 15649 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

جایگزینی دفترچه تامین اجتماعی با سیم‌کارت رایتل
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: سازمان تامین اجتماعی دیگر بار آبستن ابهامات زیادی شده، ابهاماتی که سرنخ آن در اظهارات علی ربیعی، وزیرتعاون به چشم می‌خورد. ربیعی از جایگزینی دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با سیم‌کارت اپراتور سوم «رایتل» که وابسته به تامین اجتماعی است خبر داد؛ این یعنی صدور ۴۳ میلیون سیم‌کارت رایتل؛ رقمی که دست‌کم بیشتر از نیمی از کل سیم‌کارت‌های سه اپراتور کشور است. حال آنکه رایتل ضعیف‌ترین اپراتور در بازار اپراتورهای کشور است. بر اساس آمارها رایتل تنها دو میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک دارد، اما آمار سیم‌کارت‌های همراه اول تا حدود ۵۰ میلیون اعلام شده است. صورت مالی رایتل در سال گذشته حکایت از هفت میلیارد تومان درآمدزایی و ۶۰ میلیارد تومان هزینه‌کرد دارد.

سخنان پزشکیان درباره زیرمیزی پزشکان
index:2|width:70|height:20|align:right نوشت:‌ مسعود پزشکیان نماینده مجلس به مساله زیرمیزی‌های پزشکی اشاره کرده و گفت «اگر امروز به بیمارستانی بروید و بگویید بیمارید، شما هرگز نمی‌توانید به روال معمول کار خود را پیش ببرید. در بعضی از جاها این کار امکان‌پذیر نخواهد بود و شما را در نوبت خواهند گذاشت، بستری نخواهند کرد، جواب شما را نخواهند داد و به شما خواهند گفت در اینجا این امکان وجود ندارد و به راه‌های گوناگون چیزی را که می‌خواهند، حاکم خواهند کرد.» او درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کنترل زیرمیزی نیز گفت: «روش اینها درست نبود. آیا کشورهای پیشرفته نمی‌توانستند این کاری را که اینها کرده‌اند،‌ انجام دهند؟ هر کشوری که این راه را رفته، اشتباه کرده است. ما باید به فکر چاره باشیم و از تجربه‌های خوب استفاده کنیم.»

۷۰ درصد خانواده‌های ایرانی دو تا چهار نفره‌اند
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: جدیدترین مطالعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، جمعیت خانواده‌های ایرانی سال‌ به‌ سال رو به کاهش است. در فواصل سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۰ تعداد خانوارهای کشور از 99 /3 میلیون به 19 /21 میلیون خانوار افزایش یافته است، اما ۷۰ درصد این خانواده‌ها بین دو تا چهار نفر جمعیت دارند. درحال‌حاضر بر اساس آخرین آمار خانوارهای دارای سه نفر جمعیت با 1 /27درصد، خانوارهای با چهار نفر جمعیت با 4 /26 درصد و خانوارهای با دو نفر جمعیت با 4 /18 درصد؛ جمعیت بیشترین خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند. حدود ۷۰ درصد خانوارهای ایرانی دو تا چهارنفره هستند. بر اساس ارقام موجود، درصد خانوارهای پرجمعیت (شش نفر و بیشتر) از 8 /31 درصد کل خانوارها در سال ۱۳۳۶ به 4 /8 درصد در سال ۱۳۹۰ کاهش یافته است.

آمار ازدواج سفید بالا نیست
index:3|width:70|height:20|align:right نوشت: محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ‌و جوانان معتقد است آمار ازدواج سفید چندان بالا نیست و چندان نگران‌کننده نیست و امروز دغدغه‌های دیگری برای جوانان وجود دارد... در کشورهای اروپایی و آمریکایی به‌راحتی در مورد ازدواج سفید آمار می‌دهند اما در کشور ما چنین آماری وجود ندارد. او با بیان اینکه نباید با دادن اطلاعات اشتباه جامعه را نگران کرد، ادامه داد: در این زمینه نه کار پژوهشی انجام شده و نه هیچ پایان‌نامه‌ای داریم پس نمی‌توانیم با قاطعیت چیزی بگوییم. گلزاری گفت: دغدغه ما درحال‌حاضر افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و بی‌رغبتی زوج‌ها به فرزندآوری است نه اینکه به موضوعی بپردازیم که چندان آمار بالایی در کشور ندارد ... مردان مجرد بسیاری داریم که حاضر نیستند با زن مطلقه ازدواج کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها