شناسه خبر : 15632 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

نامه به قالیباف
index:1|width:50|height:20|align:rightنامه صادق زیباکلام استاد دانشگاه به باقر قالیباف شهردار تهران را منتشر کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «...‌تصمیم جنابعالی مبنی بر جداسازی محیط کار زنان و مردان شاغل در شهرداری تهران با استقبال شماری از اصولگرایان روبه‌رو شد... ای‌کاش جنابعالی می‌توانستید به مردم پایتخت این توضیح را هم می‌دادید که این تصمیم بر اساس کدام مطالعه و تحقیقات صورت گرفته است؟.. اساساً موضوع تفکیک جنسیتی و ضرورت انجام آن ارتباطی به مسائل واقعی اجتماعی پیدا می‌کند. انگیزه شما و آنان از ابتدا تا انتها سیاسی است... اشکال شما این است که تصور می‌کنید مردم انگیزه، اهداف و مقاصد شما را نمی‌فهمند... اگر یک نظرسنجی به عمل می‌آوردید باورتان نمی‌شد که حتی اقشار و لایه‌های سنتی و مذهبی هم اعتقادی به سلامت انگیزه‌های شما ندارند.»

مصائب دختران شین‌آبادی
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس از درخواست خود از رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت مستمری مادام‌العمر برای دانش‌آموزان شین‌آباد خبر داد و گفت: خوشبختانه دکتر روحانی اقداماتی را در این زمینه شروع کردند که امیدواریم این خواسته عملیاتی شود... او با بیان اینکه روند درمان دانش‌آموزان شین‌آباد به خوبی در حال انجام است، ادامه داد: تمام هزینه‌های درمان، ایاب و ذهاب، تغذیه این عزیزان و خانواده‌های آنها در طول درمان بر عهده دولت است، اما با توجه به اینکه خانواده این دانش‌آموزان ممکن است برای هر دوره درمان مدتی از محل اقامت خود دور باشند که همین امر نیز موجب از دست دادن شغل آنها خواهد شد لذا در نظر گرفتن کمک‌هزینه خانوار برای خانواده‌های این عزیزان نیز از درخواست‌های دیگر ما از رئیس‌جمهور است.

نقش ماهواره «هارپ» در وقوع توفان پایتخت!
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: حبیب برومند‌داشقاپو، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان کمیسیونی که چندی پیش میزبان کارشناسان و مدیران سازمان هواشناسی بود، در مورد پیگیری این کمیسیون گفت: ... در جلسه‌ای در کنار گروهی از متخصصان حاضر که به علل و عوامل طبیعی به عنوان دلیل بروز توفان اشاره می‌کردند، گروهی از کارشناسان نیز توفان تهران را ناشی از ماهواره «هارپ» می‌دانستند که البته هیچ‌یک از موارد ذکر‌شده، حتی تاثیر پارازیت بر عملکرد دستگاه‌ها صد درصد از سوی حاضران تایید نشد... احتمال دخالت ماهواره «هارپ» در وقوع توفان تهران و همچنین تاثیر پارازیت‌ها بر عملکرد دستگاه‌های فرستنده و گیرنده سازمان هواشناسی را نمی‌توان صد درصد «رد» یا «تایید» کرد مگر بعد از تحقیقات بیشتر و کارشناسی‌های دقیق‌تری که به زودی انجام می‌پذیرد.

ایران کشوری با کمترین تعطیلات
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: ... در ایران مجموع تعطیلات مذهبی، ملی و انقلابی ۲۵ روز است که با در نظر گرفتن ۵۲ روز جمعه، مجموع تعطیلات رسمی در کشورمان ۷۷ روز است. اگر روزهای پنج‌شنبه را به‌صورت نیمه‌تعطیل در نظر بگیریم، تعداد کل روزهای تعطیل به ۱۰۳ روز می‌رسد. نظر به اینکه تعطیلات آخر هفته در بسیاری از کشورهای جهان به صورت دو روز تعطیلات رسمی محسوب می‌شود، ولی ایران به لحاظ رسمی فقط یک روز در هفته تعطیلات رسمی دارد، با این ملاحظه تعداد روزهای تعطیلات رسمی در ایران از بسیاری از کشورهای جهان کمتر است. بررسی مقایسه‌ای تعطیلات در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد، یمن با 67 روز و ایران با 77 روز تعطیلات دارای کمترین تعطیلات کلی و آذربایجان و عراق با 129 و 128 روز دارای بیشترین تعطیلات کلی هستند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها